Yazar "Aktaş, Elif" için listeleme
-
Çağdaş çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtlarında model olarak sunulan çocuk ve ebeveyn tipleri
Aktaş, Elif (2015)Çocuklar ve gençler için oluşturulmuş edebî yapıtların, öğrencilere edebî zevk verme ve okuma alışkanlığı kazandırma gibi faydalarının yanında onları eğitme ve hayata hazırlama gibi işlevleri de vardır. Okuyuculara geniş ... -
Dilin i̇şlevleri ve söz varlığı açısından Pepee
Yurt, Serap Uzuner; Aktaş, Elif (2017)Bu çalışmanın amacı, Pepee çizgi dizisinde belirgin olan dilsel işlevleri belirlemek ve söz varlığı açısından incelemektir. Çalışma, nitel araştırma özelliği taşımaktadır. Araştırmanın yöntemi doküman incelemesidir. ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin kullandıkları hitapların toplumdilbilim açısından i̇ncelenmesi
Aktaş, Elif; Yılmaz, İsa (2017)Toplumsal özelliklerin dile yansıması neticesinde ortaya çıkan farklı dil kullanımları toplumdilbilimin inceleme alanına girmektedir. Günümüzde özellikle teknolojinin getirdiği değişim ve başkalaşmayla birlikte bireylerin ... -
Evaluation of the carbapenem inactivation method for detection of carbapenemase-producing gram-negative bacteria in comparison with the RAPIDEC CARBA NP
Aktaş, Elif; Malkoçoğlu, Gülşah; Otlu, Barış; Çiçek, Ayşegül Çopur; Kulah, Canan; Cömert, Füsun; Sandallı, Cemal; Gürsoy, Nafia Canan; Erdemir, Duygu; Bulut, Mehmet Emin (Mary Ann Liebert, Inc, 2017)Timely detection of carbapenemases by both phenotypic and genotypic methods is essential for developing strategies to control the spread of infections by carbapenem-resistant isolates and related morbidity and mortality. ... -
Okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri
Kaynak, Derman; Aktaş, Elif (2017)Bu araştırmanın amacı okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla nasıl aktarıldığını tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma özelliği gösterip ... -
Okuma eğitimi açısından Sevim Ak'ın çocuk öykülerinde söz varlığı
Aktaş, Elif (2016)Ana dili öğretimi sürecinde etkin bir işlevi olan çocuk edebiyatı ürünleri, içerdiği söz varlığı unsurları ile çocukların aktif ve pasif kelime dağarcığının gelişiminde önem taşır. Bu çalışma, son dönem çocuk edebiyatının ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlamada özetleme stratejilerini kullanma becerilerinin değerlendirilmesi
Aktaş, Elif; Bayram, Bora (2017)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlamada özetleme stratejilerini kullanma becerileri incelenmiştir. Nitel yaklaşıma uygun olarak desenlenen çalışmada, doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının farklı metin türlerine yönelik soru sorma becerilerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
Aktaş, Elif (2017)2017 yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda temel dil becerilerinin yanında; öğrencilerin düşünme, anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, analiz-sentez yapma, değerlendirme gibi ... -
Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı
Bu çalışmanın amacı sınıf ve Türkçe öğretmeni adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeyi ve bölümler bazındaki farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğretmen adaylarının yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bilme düzeyleri
Uzuner, Serap Yurt; Aktaş, Elif (2016)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının özellikle kitle iletişim araçlarında (televizyon, genel ağ, radyo vb.) karşılaştıkları yabancı kökenli sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bilme düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada ... -
Örtülü anlam unsurlarinin Türkçe dersi̇ öğreti̇m programi ve çalişma ki̇taplarindaki̇ yeri̇
Aktaş, Elif; Şentürk, Leyla (2016)Bu çalışma, Türkçe dersi öğretim programındaki (6-8. sınıflar) kazanımlarda ifadesini bulan ‘örtülü anlam’ unsurlarının işlevlerini belirlemeyi ve 2015-2016 eğitim öğretim yılına ait MEB Yayınları 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde edebî eser kullanımı: Nitel bir çalışma
Beldağ, Adem; Aktaş, Elif (2016)Duygu, düşünce ve hayallerin sözlü ya da yazılı olarak sanatsal bir şekilde anlatıldığı edebî eserler, eğitim-öğretim sürecinde bir ders materyali olarak kullanılmaktadır. Sosyal Bilgiler öğretiminde edebî ürünlerin ders ... -
Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi
Aktaş, Elif; Yurt, Serap Uzuner (2015)et, bilimsel bir araştırma raporunun en önemli kısımlarından biridir. İyi hazırlanmış bir özet, okuyucular için makalenin tümünü okumadan onun hakkında fikir sahibi olmayı ve zaman kaybetmeden yazının içeriğine yoğunlaşmayı ... -
Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
Aktaş, Elif; Bayram, Bora (2018)Okuma eylemi; yazılı, görsel ve elektronik metinler üzerinde dikkat, algılama, hatırlama, anlamlandırma, yorumlama, sentezleme, değerlendirme ve çözümleme gibi zihinsel işlemlerin bir arada gerçekleştiği bir dil becerisi ... -
Türkiye'de ve Romanya'da okutulan ana sili Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından karşılaştırılması
Şentürk, Leyla; Aktaş, Elif (2015)Özet- Değerler eğitimine yönelik olarak yapılan bu çalışmanın amacı, Türk Millî Eğitim Bakanlığı Yayınevi ile Romen Eğitim, Araştırma, Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınevi’ne ait ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf ana dili Türkçe ...