Yazar "Baki, Yasemin" için listeleme
-
6, 7 ve 8. Sınıf öğrenci̇leri̇ni̇n okumaya yöneli̇k tutumlarının çeşi̇tli̇ deği̇şkenler açısından i̇ncelenmesi
Baki, Yasemin (2017)Bu araştırmada 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırma verilerinin toplanmasında McKenna, ... -
6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisinde sınıf düzeyinin ve cinsiyetin rolü
Baki, Yasemin (2019)Bu araştırmada, yapısal eşitlik modellemesi yoluyla ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının, Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisinde sınıf ve cinsiyet değişkenlerinin rolünün incelenmesi ... -
6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumlarının Türkçe Dersine İlişkin Tutum Üzerindeki Etkisinde Cinsiyetin Rolü: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Baki, Yasemin (2018)Bu araştırmada okuma tutumunun, Türkçe dersine ilişkin tutum üzerindeki etkisi ve bu etkide cinsiyetin rolünün yapısal eşitlik modellemesi yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama yoluyla gerçekleştirilmiştir. ... -
The effect of critical reading skills on the evaluation skills of the creative reading process
Baki, Yasemin (2020)Purpose: To raise authentically creative individuals, it is compulsory to employ contemporary reading methods. Although critical reading, which is the main medium for accessing the right knowledge, is defined as a sub-category ... -
The impact of close reading strategies on individual innovativeness and life skills: preservice teachers
Baki, Yasemin (MDPI, 2024)Reading is one of the fundamental tools for acquiring knowledge that has a direct effect on an individual’s life. Many single and multiple strategies are used to improve reading comprehension, which is a strategic acquisition. ... -
Mevlana'nın Mesnevi'sinde halk edebiyatı ve halk kültürü
Baki, Yasemin (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Halk Edebiyatı Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmada XIII. yüzyılda yaşayan ünlü sûfî ve şair Mevlânâ'nın Mesnevî adlı eserini Halk edebiyatı ve halk kültürü açısından inceledik. Mevlânâ'nın en meşhur eseri olan Mesnevî pek çok dile çevrildi ve üzerinde pek çok ... -
Mevlânâ'nın Mesnevîsi'nde yer alan fıkraların Türkçe eğitiminde kullanılması
Baki, Yasemin; Karakuş, Neslihan (2013)Fıkralar, geçmiş ile gelecek arasında köprü vazifesi görerek toplumun deneyim ve tecrübelerini gelecek nesillere aktaran sözlü kültür elçileridir. Halk edebiyatı ürünlerinden olan fıkralar toplumun sosyal, kültürel ve ... -
Okuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisi
Baki, Yasemin (2022)leştirel okuma özyeterlilik algıları ve eleştirel düşünmeye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol grupsuz yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler, ... -
Okuma çemberi yönteminin okuma kültürüne etkisi
Baki, Yasemin (2023)Bu araştırmanın amacı, okuma çemberi yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürünü geliştirmeye etkisini incelemektir. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin okumaya ilişkin kaygı ve tutumlarının okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi
Baki, Yasemin (Turkish Education Assoc, 2017)In this research, it was aimed to analyze the effects of reading attitudes and reading anxiety of middle school students reading habits through structural equation modeling. the study group, which was formed by simple ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Kaygı ve Tutumlarının Okuma Alışkanlığı Üzerindeki Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Baki, Yasemin (2017)Bu araştırmada, yapısal eşitlik modellemesi yoluyla ortaokul öğrencilerinin okuma kaygısı ve okumaya ilişkin tutumlarının ve okuma alışkanlığına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi
Baki, Yasemin (2019)Türkçe dersi ortaokul kitaplarında yaşayan ve evrensel değer aktarımının incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde ... -
Öğretmen adaylarının yazmaya i̇lişkin algıları ve yazma sürecinde karşılaştıkları güçlükler: RTEÜ örneği
Karakuş, Neslihan; Baki, Yasemin (2017)Bu araştırmanın temel amacı; Türkçe öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının yazma kavramına ilişkin algıları ve yazma sürecinde yaşadıkları sorunların tespit edilmesidir. Olgu bilim deseniyle tasarlanan araştırmada ... -
A research on speech anxiety of prospective Turkish teachers
Baki, Yasemin; Karakuş, Neslihan (Kamla-Raj Enterprises, 2015)This research aims to find whether prospective teachers' speech anxiety change in accordance to various factors (gender, grade level) with meaningful difference. the research uses the descriptive research method of shading. ... -
SCAMPER tekniğinin yaratıcı yazma ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimine etkisi
Baki, Yasemin (2023)Bu araştırmada SCAMPER tekniğinin yaratıcı yazma ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemle gerçekleştirilen araştırma iç içe geçmiş karma desenle gerçekleştirilen ... -
Türkçe dersi ilkokul 4. sınıf kitabındaki metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
Balcı, Aylin; Baki, Yasemin (2022)Bu araştırmada Türkçe ders kitabındaki metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Türkçe dersi ilkokul 4. sınıf kitabında yer ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algıları
Baki, Yasemin (2022)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öyküleme Sürecine İlişkin Görüşleri ve Algıları
Demirer, Veysel; Baki, Yasemin (2018)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital öyküleme sürecine ilişkin görüşlerinin ve algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının dijital pedagojik yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından i̇ncelenmesi
Türk, Adem; Baki, Yasemin (2017)Bu araştırmada, "Eğitimde Fırsatları Arttırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi" ile eğitimde yaşanan teknolojik değişimler çerçevesinde Türkçe öğretmeni adaylarının dijital araçları kullanabilme/oluşturabilme ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Üstbiliş Stratejilerine İlişkin Bir Değerlendirme: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
Baki, Yasemin (2020)Bu araştırmada, Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan dinleme becerisine ilişkin üstbilişsel stratejilerin kullanımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın ...