Yazar "Karsantık, İsmail" için listeleme
-
Akademik liderlik ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Karsantık, İsmail; Çetin, Münevver (Türkiye Bilimler Akademisi, 2021)Leadership is considered as an ancient and multidimensional concept. Due to its contribution to the development of academic staff, the creation of a common culture in line with the interests and needs of stakeholders and ... -
The attitude of discussion as an İndicator of democracy: An intellectual challenge in the context of education
Öztürk, Fatih; Karsantık, İsmail (Kafkas University, 2022)Discussion is both a democratic civic skill and a teaching method. It has been observed that social studies stakeholders are generally kept their distance toward discussion. It has been observed that there are few studies ... -
Crisis management on education policies during covid-19: The case of China, USA and Italy
Karsantık, İsmail (İdeal Kent Yayınları, 2021)COVID-19 is a global pandemic and affects countries in several dimensions such as health system, economy and education. The current study seeks to report and compare implementations of educational policy during COVID-19 ... -
Development of organizational healing scale: validity and reliability study
Karsantık, İsmail; Çayak, Semih (Frontiers Media SA, 2024)Introduction: Adverse and destructive situations can have a significant and long-lasting impact on organizational members, resulting in considerable disruption to organizational functioning. The occurrence of negative or ... -
Exploring the effect of altruism on social entrepreneurship characteristics: the mediating role of social intelligence
Karsantık, İsmail; Çayak, Semih (SpringerNature, 2025)The study aims to investigate whether social intelligence had a mediating role in the relationship between altruism and social entrepreneurship characteristics of pre-service teachers. The participants of the research ... -
Okul Yöneticilerinin Karakter Eğitimi Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Karsantık, İsmail; Özgenel, Mustafa (2018)Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarını cinsiyet, yaş, mesleki ve yöneticilik kıdemi, medeni durum, mezun olunan fakülte, mezuniyet düzeyi ve görev yapılan okul kademesi değişkenlerine ... -
Otizm farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yazıcı, Mahmut Serkan; Karsantık, İsmail (Marmara Üniversitesi, 2023)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanılı birey sayısı tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de yıllar içinde artmıştır. Diğer bir değişle, toplum içerisinde birçok alanda OSB tanılı bireylerle etkileşime giren kişi sayısı da ... -
Öğretmenlerin alan değişikliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi: sınıf öğretmenliğinden özel eğitim öğretmenliğine geçiş
Erol, İsmail; Karsantık, İsmail (Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)Öğretmenlik mesleği özel alan yeterlikleri farklı öğretmenlik branşlarına özgü yeterlikleri kapsamaktadır. Öğretmenlerin alan değiştirmelerine yönelik çalışmaların 2012 yılı itibariyle yoğunlaştığı görülmektedir. Alanyazında ... -
Öğretmenlerin yıkıcı liderlik davranışlarının belirlenmesine yönelik nitel bir araştırma
Karsantık, İsmail; Bozkurt, Derya Ülhatun (Marmara Üniversitesi, 2021)Yıkıcı liderlik, kurumun yönetsel süreçlerini ve örgüt üyelerinin motivasyonunu sistematik bir şekilde tahrip etmeye yönelik süreç olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada, liderliğin olumsuz yönünü oluşturan yıkıcı öğretmen ... -
Quality in education: Integration of refugee students into the turkish education system
Babayiğit, Neslihan; Karsantık, İsmail (Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2024)This study was designed as basic interpretive qualitative study and aimed to uncover the opinions of teachers about the impact of the integration of refugee students in primary, secondary, and high school schools in Rize ... -
Relationship Of Organizational Accountability Levels Of Higher Education Institutions To Organizational Commitment And Organizational Trust Levels Of The Academic Staff
Educational organizations are one of the most significant social institutions of a society. Efficiency and administrative position of the educational institutions in a society is associated with their coordination in the ... -
Teacher training policies in japan in the context of ethical values
Levent, Ahmet Faruk; Karsantık, İsmail (2018)Teachers hold significant roles and responsibilities in providing ethics education and in teaching fundamental values to learners at schools. They also play a critical role in enabling learners to construct their own value ... -
Teachers' perceptıons of readıness for change and ınnovatıon management ın theır schools
Karsantık, İsmail (2021)The purpose of thestudy was to describe teachers’ readiness for change and teachers’ perceptions ofinnovation management in their schools as well as to analyze the relationship between them. The study adopted survey model ...