Yazar "Konur, Kader Birinci" için listeleme
-
Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfi
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. ... -
The design and implementation of a teacher training program for improving teachers' disaster literacy: interdisciplinary disaster education program (idep)
Seyihoğlu, Ayşegül; Kartal, Ayça; Tekbıyık, Ahmet; Vekli, Gülşah sezen; Konur, Kader Birinci (Scientia Socialis, 2021)The interdisciplinary aspect of natural disasters requires their correlation with more than one discipline and orientation for understanding and teaching the inevitable nature of disasters. This study aimed to design a ... -
Etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim uygulaması: GEMS yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı becerilerinin geliştirilmesi
Bu çalışmada etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim (HİE) uygulamasının, sınıf öğretmenlerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin GEMS yaklaşımına dayalı öğrenme ortamı tasarlayabilme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada ... -
Examples and implıcatıons of prospectıve scıence teachers’ on project based learnıng practıces
İlköğretimde öğrencileri çeşitli proje yarışmalarına hazırlayacak fen bilgisi öğretmenlerinin kendi öğrenim hayatlarında da proje hazırlama ile ilgili bir süreçte deneyim yaşamış olmaları onların öğrencilerine daha faydalı ... -
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesi
Akyol, Nihan; Konur, Kader Birinci (2018)Bu araştırmada, okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin belirlenmesi, ek olarak öğretmenlerin etkinliklerini planlama ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşleri
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma iki ... -
Pre-service primary teachers’ impressions towards chemistry experiments based on constructivist laboratory approach
Kurt, Sevil; Konur, Kader Birinci (2017)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının gerçekleştirdikleri bütünleştirici laboratuvar yaklaşımına uygun kimya deneylerine yönelik izlenimlerinin belirlenmesidir. Araştırma özel durum çalışması şeklinde yürütülmüştür. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme konusunda kavramsal değişim metinlerine karşı tutumları
Konur, Kader Birinci; Ayas, Alipaşa (2017)Kavramsal değişim metinleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının ve sebeplerinin neler olduğunu belirten ve bu yanlış kavramaların yetersiz olduğunu örneklerle birlikte açıklayıp ortaya koyan metinlerdir. Bu araştırmanın ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri
Konur, Kader Birinci; Ayas, Alipaşa (2010)Kimya, maddeleri ve maddeler arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı ile ilgili öncelikle öğrencilerin “madde” kavramını ve özellikle katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini zihinlerinde doğru ...