Yazar "Namdar, Ayşegül Oğuz" için listeleme
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ders materyallerini değerlendirmede belirledikleri ve kullandıkları ölçütlerin i̇ncelenmesi
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders materyallerini değerlendirmek için belirledikleri ve kullandıkları kriterleri araştırmaktır. Bu çalışma, Türkiye'nin kuzeydoğusunda bulunan bir devlet üniversitesinde ... -
Fostering students' values through role play about socioscientific issues
Namdar, Bahadır; Namdar, Ayşegül Oğuz (Amer ASSN Physics teachers, 2021)During the course of international curriculum reform, decision making about socioscientific issues (SSI)-open-ended controversial issues with connections to science, technology, and society-has been labeled a critical tool ... -
Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?
Namdar, Ayşegül Oğuz (2015)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının soyut sanatı mı yoksa optik gerçekliğe dayalı resimleri mi tercih ettiklerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ... -
Öğretmenlerin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik algıları ve tutumları
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmelerini sağlayarak, yaratıcı drama uygulamalarından önceki ve sonraki yaratıcı dramaya yönelik tutumlarını, ... -
Role reversal to facilitate social & moral compassion: A case for climate change as an ethics dilemma
Namdar, Bahadır; Namdar, Ayşegül Oğuz (Natl Assoc Biology Teachers Inc., 2022)Supporting socioscientific decision-making skills in science classrooms is vital to the education of scientifically literate citizens. Character and values play a key role in accomplishing this fundamental goal of science ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri
Namdar, Ayşegül Oğuz; Beldağ, Adem (2015)Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-15 eğitim-öğretim ... -
Sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi
Namdar, Ayşegül Oğuz; Aykaç, Murtaza; Çol, Sinem (Çağdaş Drama Derneği, 2021)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Millî ... -
Türkiye’de İlköğretimde Görsel Sanatlar ile ilgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin Eğilimleri
Namdar, Ayşegül Oğuz; Önder, Vildan (2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ilköğretim düzeyinde görsel sanatlar ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizini yaparak eğilimlerini belirmektir. Bu amaçla, YÖK ulusal tez veri merkezinden ilköğretim ve ... -
The use of creative drama method in the teaching of values of gifted children: the case of justice value
Namdar, Ayşegül Oğuz; Akbayrak, Kemal (Dergipark Akad, 2019)This research was carried out to test the creative drama method in values education for gifted students. the study group consists of 8 students attending the 3rd grade in a science and art center located in the Eastern ... -
Using children's literature to engage students in argumentation about infectious diseases through role-play
Namdar, Ayşegül Oğuz; Namdar, Bahadır; Ay, Betül Büşra (Natl Assoc Biology Teachers Inc., 2024)Health education is critical for preventing the spread of infectious diseases and ensuring societal well-being. Children, on the other hand, are rarely actively involved in infectious disease education. Children's literature ... -
Yaratıcı Drama ile Canlılar Dünyasına Yolculuk
Bu araştırmada 3.sınıf ‘Canlılar Dünyasına Yolculuk’ ünitesinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi sürecinde öğrencilerin fen bilimleri dersi ile yaratıcı drama yöntemine yönelik görüşlerine, fen bilimleri dersi başarılarındaki ... -
Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisi
Namdar, Ayşegül Oğuz; Camadan, Fatih (2016)Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında yer alan Drama dersi ...