Yazar "Tekbıyık, Ahmet" için listeleme
-
Afet eğitimi ve disiplinlerarası öğretim: öğretmenler ne düşünüyor?
Birinci Konur, Kader; Sezen Vekli, Gülşah; Şeyihoğlu, Ayşegül; Tekbıyık, Ahmet; Kartal, Ayça (Ankara Üniversitesi, 2023)Afetlerle ilgili yapılan araştırmalarda disiplinlerarası çalışmaların ön plana çıktığı görülmektedir. Bu araştırmalarda öğretmenlerin bilgi eksikliklerinin afet eğitimine yönelik uygulamalarda sorun teşkil ettiği ifade ... -
Arkadaş baskısını belirleme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
Sarı, Serkan Volkan; Tekbıyık, Ahmet (2012)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerine yönelik arkadaş baskısı belirleme ölçeği geliştirilerek, ölçeğin geçerlik-güvenirlik analizleri çerçevesinde kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi
Atasoy, Şengül; Tekbıyık, Ahmet; Gülay, Ahmet (2013)Çalışmanın amacı, ses kavramının öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfi
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. ... -
The design and implementation of a teacher training program for improving teachers' disaster literacy: interdisciplinary disaster education program (idep)
Seyihoğlu, Ayşegül; Kartal, Ayça; Tekbıyık, Ahmet; Vekli, Gülşah sezen; Konur, Kader Birinci (Scientia Socialis, 2021)The interdisciplinary aspect of natural disasters requires their correlation with more than one discipline and orientation for understanding and teaching the inevitable nature of disasters. This study aimed to design a ... -
Determination of pre-service primary teachers' efşcacies toward science teaching course: A case of rize university
Tekbıyık, Ahmet; Pırasa, Nimet (2009)The main purpose of this study is to determine of pre-service primary teachers' self-efficacies towards Science Teaching course and to reveal the relationship between these and gender, the field of high school, the achievement ... -
Development of srgumentation based concept cartoons for socioscientific issues: A case of science and art centers
Atasoy, Şengül; Tekbıyık, Ahmet; Çalık, Muammer; Yılmaz Tüzün, Özgül (Turkish Education Assoc, 2022)In the present study, argumentation based concept cartoons for socioscientific issues (CCSSI) were designed for students enrolled in Science and Art Centers (SACs), and the results of the implementation were evaluated. The ... -
Effects of a summer robotics camp on students’ STEM career interest and knowledge structure
Tekbıyık, Ahmet; Bulut, Demet Baran; Sandalcı, Yalçın (Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)The present study focuses on the assessment of summer robotics camp designed for 7th grade students who were supposed to work on a STEM-related problem through modeling and design activities. It was exclusively investigated ... -
Etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim uygulaması: GEMS yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı becerilerinin geliştirilmesi
Bu çalışmada etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim (HİE) uygulamasının, sınıf öğretmenlerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin GEMS yaklaşımına dayalı öğrenme ortamı tasarlayabilme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada ... -
Examining the views of preservice teachers about online science education during the Covid-19 lockdown: Expectations, opportunities, threats, motivations, and beliefs
Switching from face-to-face learning to mandatory online education during the coronavirus pandemic brought much uncertainty and new experiences for undergraduate students who were unfamiliar with that type of learning. ... -
Exploring continuity equation via a modeling activity: in the context of crowd science
Yüksel, Tuğba; Tekbıyık, Ahmet; Avşar Erümit, Banu (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2020)Using problems from real life contexts which is related to learners'environment or their culture plays an important role in their learning that concept. in this regard, science educators especially physics educators search ... -
Fizik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi
Arslan, Ayşe; Ercan, Orhan; Tekbıyık, Ahmet (2014)Fizik dersi öğretim programı 2007 yılından itibaren kademeli olarak yürürlüğe girmiştir. Öğretim programlarının en önemli paydaşı olan öğretmen- lerin öğretim programı ile ilgili düşüncelerinin belirlenmesi önemlidir. Bu ... -
GEMS tabanlı etkinliklerle desteklenen proje yaklaşımının okul öncesi eğitimde kavramsal gelişime etkisi
Yalçın, Fatma; Tekbıyık, Ahmet (2013)Bu çalışmanın amacı; çocukların yaşadıkları çevrede her zaman karşılaştıkları deniz ve denizle ilişkili kavramlar konusunda GEMS (Great Explorations in Math and Science-Fen ve Matematikte Büyük Buluşlar) tabanlı etkinliklerle ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri
Tekbıyık, Ahmet; Akdeniz, Ali Rıza (2008)Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılında uygulanmaya başlanan İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının etkililiği ve başarısına inanma bağlamında, programı kabullenmeye ve uygulamaya yönelik, öğretmenlerin ... -
Karadeniz Bölgesi’ndeki bazı yerel sosyobilimsel konularda öğrencilerin informal muhakemelerinin belirlenmesi: HES, organik çay ve yeşil yol projesi
Bu çalışmada, öğrencilerin yerel sosyobilimsel konulardan (SBK’lerden) olan nehir tipi hidroelektrik santraller (HES’ler), organik çay ve yeşil yol ile ilgili informal muhakeme modlarını ve düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Deney Ve Etkinlik Güvenliği Bakımından Değerlendirilmesi
Tepe, Meryem; Tekbıyık, Ahmet (2019)Öğretmenler ve öğrenciler için en önemli ders materyali ve kaynak olan ders kitaplarının, özellikle fen bilimleri dersi açısından deney ve etkinlik güvenliği bakımından önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Deney ve etkinlik ... -
Ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşleri
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma iki ... -
Ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
Tekbıyık, Ahmet; Akdeniz, Ali Rıza (Ekip Buro Makineleri A., 2010)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve geliştirilen ölçeğin geçerlik-güvenirlik çalışmaları çerçevesinde kullanılabilirliğinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
SWOT analysis of the recently reformed turkish science curriculum based on science teachers’ views
Tekbıyık, Ahmet; Avşar Erümit, Banu; Yüksel, Tuğba (Çukurova Üniversitesi Matbaası, 2024)This study utilized SWOT analysis to determine science teachers' perspectives on the new 2018 Science Curriculum (TSC2018), while also examining the distribution of these views across different regions of Türkiye. Employing ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği
Tekbıyık, Ahmet; Pırasa, Nimet (2009)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen Öğretimi dersle-rindeki kazanımlar çerçevesinde, fen öğretimi yeterliklerini belirlemek ve bu yeterliklerin cinsiyet, ortaöğretim alanı ve üniversitede almış olduğu fen ...