Yazar "Yangın, Selami" için listeleme
-
7. sınıf fen ve teknoloji dersinde etnobotanik aktivitelerin öğrencilerin başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
Yangın, Selami; Dindar, Halil (2015)Öğrencilerin öğrenme ortamında aktif olmasına dayanan yaklaşımlar, geleneksel yaklaşımlardan farklı anlayışa sahiptir. Bu araştırma, özünde yapılandırmacı yaklaşıma dayanan etnobotanik destekli fen ve teknoloji dersinin ... -
Çevre eğitimi: Mevcut durum ve yaşanan sorunlar (Recep Tayyip erdoğan Üniversitesi ve Eskişehir Osmangazi üniversitesi örneği)
Yangın, Selami; İşçen, Cansu Filik (2013)Çevre eğitimi, oldukça kapsamlı ve önemli bir konudur. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bulunan iki üniversitenin Eğitim Fakülteleri’nin İlköğretim Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerine göre çevre ... -
The effect of ethnobotanic activities on learning performance of pre-service teachers about plants’ classification
Yangın, Selami (SciencePark Science, Organization and Counseling, 2019)This study analyses the effectiveness of ethnobotanic activities on learning performance of pre-service teachers about plants’ classification. The research design was a quasi-experimental model. The results of the study ... -
Farklı programlarda okuyan öğretmen adaylarının biyolojik çeşitlilik kavramına yönelik alternatif anlayışları ve olası nedenleri
Turan, İlhan; Yangın, Selami (2014)Bu araştırmanın amacı Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan farklı programlardaki öğretmen adaylarının “biyolojik çeşitlilik” kavramı ile ilgili alternatif anlayışlarını çeşitli değişkenler bakımından ortaya koymaktır. ... -
Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarındaki değişim: Bir yıllık takip
Yangın, Selami; Sidekli, Sabri (2014)Fen bilimleri ile ilk defa ilkokulda karşılaşan öğrencilerin bu derse karşı olumlu tutum geliştirmesinde verilen eğitim ve öğretimin yanında değişen programların ve bireylerin gelişim sürecinin de önemli bir yeri vardır. ... -
Öğretmen adaylarının hidroelektrik santralleri konusundaki görüşleri
Bu çalışma, son zamanlarda Türkiye’de medyanın gündemini meşgul eden hidroelektrik santraller ve bu santrallerin ürettiği enerji kullanımı konusunda öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç ... -
Porphyrıos ağacına dayalı uygulamaların sınıf öğretmeni adaylarının düşünme becerilerine etkisi
Yangın, Selami (2014)Eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı ve mantıksal düşünme süreçleri demokratik toplumlarda eğitimin en önemli araçlarından biri olarak görülmektedir. Öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmek isteyen bir öğretmen, onları ... -
Pre-servıce classroom teachers' mıslearnıngs of classıfıcatıon of the plant kıngdom and the effect of porphyrıos tree on removıng them
Yangın, Selami (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2013)Students may acquire mislearnings in the course of their academic lives for various reasons and keep them for a lifetime. Some of the most common of those mislearnings are the alternative conceptions university students ... -
Prospective teachers' misconceptions about classification of plants and changes in their misconceptions during pre-service education
Yangın, Selami; Sidekli, Sabri; Gökbulut, Yasin (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)This study reported herein aimed to reveal prospective teachers' misconceptions about classification of plants and the effect of pre-service education program on their correct conceptions of this biological issue. Prospective ...