• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An analysis of the online information searching strategies and metacognitive skills exhibited by university students during argumentation activities

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (648.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Reisoğlu, İlknur
Toksoy, Seyhan Eryılmaz
Erenler, Sümeyye

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Reisoğlu, İ., Toksoy, S.E. & Erenler, S. (2020). An analysis of the online information searching strategies and metacognitive skills exhibited by university students during argumentation activities. Library & Information Science Research, 42(3), 101019. https://doi.org/10.1016/j.lisr.2020.101019

Özet

Argumentation and the use of metacognitive skills are effective when implementing and supporting online information searching strategies, Screen recordings, semi structured interviews, online information searching strategy inventory, and the metacognitive awareness inventory were used to collect data. Descriptive, predictive, relational and deductive analysis techniques were used for the analysis of the data. According to the results obtained, argumentation is an effective tool in developing metacognitive skills and information searching strategies. Purposeful thinking, selection of main ideas, evaluation and disorientation online searching strategies are used frequently in the argumentation processes. Argumentation activities strengthen the relationships between information searching strategies and metacognitive skills. Further, argumentation activities can be used to further individuals' experience with online information searching strategies, and to develop their metacognitive skills.

Kaynak

Library & Information Science Research

Cilt

42

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.lisr.2020.101019
https://hdl.handle.net/11436/1079

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.