Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBölükbaş, Ali Haydar
dc.date.accessioned2019-09-26T06:34:22Z
dc.date.available2019-09-26T06:34:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/460
dc.description.abstractHz. Peygamber zamanında Müslümanlar, hükmünü öğrenmek istedikleri meseleleri bizzat ona arz ediyorlardı. Onun vefatından sonra ise meseleler, dini iyi bilen ve birbirlerinden farklı şehirlerde bulunan sahâbîlere danışılmıştır. Bu durum zamanla, bu sahâbîler etrafında farklı ekollerin doğuşuna zemin hazırlamıştır. Söz gelimi İbn Mes'ûd'un etrafında Kûfe rey medresesi, İbn Abbâs ve İbn Ömer'in etrafında ise Medîne medresesi oluşmaya başlamıştır. Sahâbîlerden sonra o şehirlerde yetişen âlimler de onların fıkıh usûlünü devam ettirmişlerdir. "İbadetler bağlamında Abdullah b. Mes'ûd'un Ebû Hanîfe'ye Etkisi" isimli tezimiz iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde,fıkhî arka planını anlamak için İbn Mes'ûd'un hayatı incelenmiştir. İkinci bölümde ise, abdest, namaz, oruç, zekât ve hac konularında İbn Mes'ûd'un görüşlerinin, kendisinden birkaç nesil sonra Kûfe medresesinin temsilcisi olan Ebû Hanîfe üzerindeki etkisi incelenmiş ve ikisi arasında ne oranda bir farklılık olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, iki âlim arasında yaklaşık üçte bir oranında farklılık olduğu görülmüştür. In the time of the Prophet Mohammad, Muslims were asking him the questions personally. After the death of the Prophet Mohammad, muslims consulted of friends of the him. They were sitting in different cities. This situation has led to the formation of different schools. For example, Kufa rationalist school was formed under the leadership of Ibn Masud. Likewise, Madinah school was formed under the leadership of Ibn Abbas and Ibn Omar. Scholars who came after them have adopted their ideas. Our thesis named "Ibn Masud's Effect to Abu Hanifa in the context of worship" consists of two parts. In the first part, Ibn Masud's life has been examined in order to understand his jurispuridence background. In the second part, Ibn Masud's opinions about ablution, prayer, fast, pilgrimage and zakat have been examined. The effect of this ideas on Abu Hanife who lived a few centuries later have been studied. Differences between the two have been noted. As a result, differences between the two have been determined to be approximately one-third.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAbdullah bin Mesuden_US
dc.subjectAbdullah bin Mesuden_US
dc.subjectEbu Hanifeen_US
dc.subjectEbu Hanifeen_US
dc.subjectİbadeten_US
dc.subjectWorshipen_US
dc.subjectİslam dinien_US
dc.subjectIslam religionen_US
dc.titleİbadetler bağlamında Abdullah b. Mes'ûd'un Ebû Hanîfe'ye etkisien_US
dc.title.alternativeAbdullah b. Mas'ud's Effect to Abû Hanifa in the context of worshipen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorBölükbaş, Ali Haydar
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster