• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklamlarda kullanılan kaynağın güvenilirliğinin satın alma niyetine etkisi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (453.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Ustaahmetoğlu, Erol

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ustaahmetoğlu, E. (2015). Reklamlarda kullanılan kaynağın güvenilirliğinin satın alma niyetine etkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0(15), 397-410.

Özet

Araştırmanın amacı, reklamlarda kaynağın güvenirliğinin bilişsel tepki düzeyine g re satın alma niyeti üzerine etkisinin belirlemektir. Araştırma, bir su markasının iki ayrı reklam filminin karşılaştırılması ile yürütülmüştür. İlk reklam filminde ünlü, uzman, çekici bir kaynak yer alırken ikinci filmde kaynak ilk reklamdakilerin hiç biri değildir. Araştırma deneysel tasarım kullanılarak benzer özellikte farklı iki gruba iki reklam filminin gösterilmesi ile uygulanmıştır. Reklam filmleri gösterilmeden önce her iki grubun başlangıçtaki tutumları ölçülmüştür. Reklam gösterimi sonrasında reklamı yapılan ürüne yönelik bilişsel tepkiler ve satın alma niyetleri ölçülmüştür. Deney neticesinde elde edilen veriler 2 (lehte-aleyhte) X 3 (olumlu-nötr-olumsuz) faktöriyel tasarıma göre analiz edilmiştir. Veriler toplanırken öğrenciler örnek olarak seçilmişlerdir (n=159). Satın alma niyeti bağımlı değişkenine ilave olarak deneklerin başlangıçtaki tutumu ve reklamı yapılan ürüne yönelik bilişsel tepkiyi içeren iki bağımsız değişken ilave edilmiştir. Yüksek güvenirliği olan kaynağın düşük güvenirliği olan kaynağa göre satın alma niyetinin geçmiş ön bilgi olumsuz ise, daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca diğer bulgular ve tartışmalara yer verilmiştir.
 
The aim of this research is to determine the effect of source credibility in the advertisements on purchase intention by the cognitive response level. The research has been carried out by comparison of the two different commercials prepared for a water brand. Whereas the first ad film has a celebrity, expert and attractive source, there is no obvious feature of source at the second commercial. By using experimental design, the research was applied to two different groups with similar properties and two commercial films were shown to them. The initial attitudes of both groups were measured before the ads. Their cognitive responses and purchase intentions to the ads were measured after respondents watched the ads. The data obtained as a result of the experiment 2 (favorable-unfavorable) X 3 (positive-neutral-negative) was ana- lyzed by factorial design. In this research we used a student sample (n = 159).In addition to the dependent variable, the two independent variables that contains purchase intention, respondents' initial attitude and cognitive response to the advertised product were added. Highly credible sources will be more persuasive than less credible sources when the receiver is initially unfavorable toward message. In addition, other findings and implications are given.
 

Kaynak

Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi

Cilt

0

Sayı

15

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNE5Ea3pNdz09
https://hdl.handle.net/11436/4893

Koleksiyonlar

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [125]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.