• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının hidroelektrik santralleri konusundaki görüşleri

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (530.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Yangın, Selami
Geçit, Yılmaz
Delihasan, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yangın, S., Geçit, Y. & Delihasan, S. (2012). Öğretmen adaylarının hidroelektrik santralleri konusundaki görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 0(26), 124-146.

Özet

Bu çalışma, son zamanlarda Türkiye’de medyanın gündemini meşgul eden hidroelektrik santraller ve bu santrallerin ürettiği enerji kullanımı konusunda öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç için araştırmacılar tarafından oluşturulan ölçekte 3 demografi sorusunun yanı sıra 20 tane beşli likert tipinde görüş ifadesi bulunmaktadır. Ölçme aracının geçerliliğini test etmek için araç, yansız olarak seçilen 92 öğretmen adayına uygulanmış; faktör analizi ve temel bileşenler analizi tekniği kullanılarak testin geçerliliği belirlenmiştir. Hazırlanan ölçme aracının güvenilirliği (cronbach ?) .88 olarak bulunmuştur. Gruplar arası anlamlılık testlerinde p<.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Ölçme aracı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarına devam eden toplam 422 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışma sonuçları, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri alan, cinsiyetlerine ve bilgi edinme kaynaklarına göre anlamlı farkın olduğunu göstermiştir.
 
In this study we explored Turkish prospective teachers' views towards the use of hydroelectric energy and construction of hydroelectric plants, a recent topic of discussion in Turkish medya. We conducted a survey including three demographic and twenty 5-point Likert-scale items. In order to evaluate the reliability of the Likert-scale, we administrated the survey to 92 randomly choosen prospective teachers. The factor analysis an the principal components analysis revealed a reliabilty of .88. The accepted value in the variance analysis between groups was .05. Later, we administred the survey to a total of 422 prospective teachers from the classroom teaching, social studies teaching and science teaching programs in the Faculty of Education at Recep Tayyip Erdoğan University. The results of the study, student teachers have shown that significant differences according to their field, gender and information sources.
 

Kaynak

Marmara Coğrafya Dergisi

Cilt

0

Sayı

26

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNME5qTTVPUT09
https://hdl.handle.net/11436/5091

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.