• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aile i̇çinde yaşanan anlaşmazlıklar: ebeveynlerin ve çocukların görüşleri

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (497.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Camadan, Fatih
Karataş, Zeki
Bozali, Sakine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F., Karataş, Z. & Bozali, S. (2017). Aile i̇çinde yaşanan anlaşmazlıklar: ebeveynlerin ve çocukların görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16(64), 1510-1530.

Özet

Bu çalışmanın amacı aile içinde yaşanan anlaşmazlıkları ve bu anlaşmazlıklar karşısında ortaya koyulan tepkileri; sorunu doğrudan deneyimleyen anne, baba ve çocukların öznel bakış açısıyla anlamaya çalışmaktır. Aile içi ilişkileri deneyimleyen katılımcılarla derinlemesine görüşmelerin yapıldığı bu araştırmada, nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum tespiti niteliğinde betimsel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 10 evli çift ve bu çiftlerin birer çocukları (5 kız ve 5 erkek) olmak üzere toplam 30 kişiyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde çocuklar ve anne-babalar için tasarlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak kodlanmış ve bu kodlar ortak temalar altında sınıflandırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre toplumun en küçük sosyal birimi olan ailede; çocuklarla ilgili konular, olumsuz alışkanlıklar, tercihlerin farklı olması ve sorumlulukların aksatılması konularında anlaşmazlıklar yaşandığı ve bu anlaşmazlıklar karşısında aile bireylerinin uzlaşmacı tepkiler yerine, saldırgan ve kaçınmacı tepkiler ortaya koydukları görülmüştür. Bu nedenle aile üyelerinin doğru ve etkili iletişim becerileri geliştirebilmeleri için psiko-sosyal açıdan desteklenmelerinin gerektiği anlaşılmıştır
 
The aim of this study is to comprehend the disagreements arising in a family and reactions to these disagreements from a subjective perspective of mothers, fathers, and children (5 female and 5 male) who directly experience the problem. The present study, in which in-depth interviews were conducted with participants who have experienced family relationships, is a descriptive study based on qualitative research approach. Within this scope, face-to-face interviews were conducted with a total of 30 people including 10 married couples and their children. In the interviews, semi-structured interview forms developed for children and parents were used. The data obtained from the participants were coded by content analysis and these codes were classified under the common themes. According to the study results, members of a family, which is the smallest social unit of the society, have disagreements over children’s issues, negative habits, have different preferences and interruption of responsibilities and they provoke aggressive and avoidant reactions rather than reconciliatory reactions against these disagreements. Therefore, it is seen that family members need to be psycho-socially supported so that they can develop accurate and effective communication skills
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

16

Sayı

64

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpneE5EUXdNQT09
https://hdl.handle.net/11436/5208

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Sosyal Hizmet Bölümü Koleksiyonu [27]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.