Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, İlhan
dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:25Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBMk1UazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5217
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lise coğrafya 10. Sınıf ders kitabından seçilen metinler üzerinde cloze testi ve FOG formülünü kullanarak öğrencilerin okuma seviyelerini belirlemektir. Çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk olarak cloze testine göre coğrafya ders kitabından seçilen bir metinden her 5–6 kelimeden biri silinmiş ve bu boşlukların doldurulması öğrencilerden istenmiştir. Bu cloze test pasajı Türkiye’nin çeşitli yerlerinden üç liseye uygulanmıştır. İkinci olarak, aynı ders kitabından seçilen 4 farklı metin FOG formülüne göre analiz edilmiştir. Sonuçlar, coğrafya ders kitabının cloze testine göre öğrenci seviyesine uygun olmadığını, FOG Formülüne göre ise önemli bir problemin bulunmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine students' reading levels by using cloze test and FOG Formula on selected texts from geography textbooks at tenth grade. The study has been realized in two phases. Firstly, One of every 5-6 words has been erased from a selected text in geography textbook according to Cloze Test and the blanknesses have been composed in text. The getting filled of these blanknesses were wanted from students. This cloze test passage was conducted on three high schools from various districts of Turkey. Secondly, four different texts selected from the same textbook have been analyzed according to FOG Formula. Research results shows that Geography textbook is not convenient for students according to cloze tests, but as for FOG Formula, it has no an important problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLise coğrafya 10. sınıf ders kitabının farklı okullara göre okunabilirliği ve hedef yaş düzeyine uygunluğuen_US
dc.title.alternativeReadability and to target age level suitability of geography 10 high school course book according to different schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage613en_US
dc.identifier.endpage622en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster