Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsoy, Serpil
dc.date.accessioned2019-10-30T07:47:46Z
dc.date.available2019-10-30T07:47:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/612
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde ARCS Motivasyon Modeli'ne dayalı öğretimin akademik başarı, öğrenme kalıcılığı, motivasyon üzerindeki etkisini incelemek ve öğrencilerin uygulama süresince yapılan etkinliklere ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte ele alındığı karma araştırma desenlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 24'ü kontrol grubu 22'si deney grubu olmak üzere toplam 46 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 18,0 paket programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları ARCS Motivasyon Modeli'nin akademik başarı, öğrenme kalıcılığı ve motivasyon üzerinde etkili bir model olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın nitel sonuçlarına göre ise deney grubu öğrencilerinin etkinliklerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, sosyal bilgiler dersine olan ilgiyi artırdığı, derslerin eğlenceli geçtiği şeklinde olumlu görüşler bildirdikleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: ARCS Motivasyon Modeli, Sosyal Bilgiler Dersi, Motivasyon, Akademik Başarı, Öğrenme Kalıcılığı, Öğrenci Görüşleri. The purpose of this research is to examine the effect of ARCS Motivation Model-based teaching in Social Studies course on academic achievement, permanent learning, and motivation and to determine the opinions of the students about the activities carried out during the practice period. The grounded design among the mixed research designs in which both quantitative and qualitative methods are approached together was used in the research. The study group of the research consisted of 46 fifth grade students, 24 of whom were in control group and 22 of whom were in experimental group. Whereas SPSS 18.0 package program was conducted in the analysis of the quantitative data obtained in the study, the content analysis was used in the analysis of the qualitative data. The quantitative results of the study indicated that ARCS Motivation Model is an effective model on academic achievement, permanent learning, and motivation. According to the qualitative results of the study, it was concluded that the students in the experimental group reported positive opinions showing that the activities facilitated learning process, increased the student interest in the Social Studies course, and made the course fun. Keywords: ARCS Motivation Model, Social Studies Course, Motivation, Academic Achievement, Permanent Learning, Student Opinions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectARCS Motivasyon Modelien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Dersien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectÖğrenme Kalıcılığıen_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.subjectARCS Motivation Modelen_US
dc.subjectSocial Studies Courseen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectPermanent Learningen_US
dc.subjectStudent Opinionsen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde ARCS motivasyon modeline dayalı öğretimin akademik başarı, kalıcılık ve derse karşı motivasyon düzeyine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of teaching based on ARCS motivation model in social studies course on academic achievement, permanence and level of motivation towards the courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorErsoy, Serpil
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster