Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Abdülkadir
dc.contributor.authorBalyaş, Betül
dc.date.accessioned2023-01-05T08:23:57Z
dc.date.available2023-01-05T08:23:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÖztürk, A. & Balyaş, B. (2021). Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5(1), 136-155. https://doi.org/10.29216/ueip.895845en_US
dc.identifier.issn2587-2559
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29216/ueip.895845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7320
dc.description.abstractMüzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde eğlence, süreklilik ve hatırlatmada etkili bir değişkendir. Bu çalışmada, reklam müziğinin marka bilinirliği oluşturması ve tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma için ihtiyaç duyulan veriler çevrimiçi anket ile toplanmıştır. Araştırmacılar hazırlanan çevrimiçi anket formu linkini kartopu örneklemi ile çevresindekilerle paylaşmışlardır. Araştırma 400 katılımcının anket formunu eksiksiz doldurması ile tamamlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22 programı kullanılmıştır. Çalışmaya katılanların dinledikleri müzik türleri sırasıyla pop, türkü ve yabancı müziktir. Çalışma sonuçlarına göre, reklam müziği etkisi hem marka bilinirliğinde hem de satın alma niyetinde etkili olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractMusic has an important place in daily life and television advertisements. The music used in television advertisements has both psychological and physiological effects. The music used in advertisements is an effective variable in entertainment, continuity and reminder in the listener. In this study, the effect of commercial music on creating brand awareness and consumer purchase intention was researched. The data needed for the research were collected through an online questionnaire. The researchers shared the link of the online questionnaire form with the people around with a snowball sample. The research was completed with 400 participants completing the questionnaire completely. SPSS 22 program was used to analyze the obtained data. The music genres listened to by the participants in the research are pop, folk and foreign music, respectively. According to the results of the study, it is seen that the advertisement music effect is effective in both brand awareness and purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklam müziğien_US
dc.subjectMarka bilinirliğien_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectAdvertising musicen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.titleReklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of advertısıng musıc on brand awareness and purchase ıntentıonen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Abdülkadir
dc.contributor.institutionauthorBalyaş, Betül
dc.identifier.doi10.29216/ueip.895845en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.journalUluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster