Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaran Bulut, Demet
dc.contributor.authorGüveli, Ebru
dc.contributor.authorGüveli, Hasan
dc.date.accessioned2023-02-01T05:42:33Z
dc.date.available2023-02-01T05:42:33Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBaran Bulut, D., Güveli, E. & Güveli, H. (2021). Üslü İfadeler Konusunda Üç Aşamalı Kavram Testi Geliştirme Çalışması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1150-1167. https://doi.org/10.30703/cije.819260en_US
dc.identifier.issn2147-1606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30703/cije.819260
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7478
dc.description.abstractKavram yanılgılarını tespit etmenin yollarından biri “Üç aşamalı testler”dir. Bu testlerde birinci aşamada öğrenciden doğru olan cevabı seçmesi istenmektedir. İkinci aşamada yaptığı seçimin açıklamasını yani çözümünü yazması istenmektedir. Üçüncü aşamada ise bu cevaplarından emin olup olmadığını belirtmesi istenmektedir. Üç aşamalı testlerin bir ve iki aşamalı testlere kıyasla öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit etmede daha geçerli ve güvenilir olduğu düşünülmektedir. Üslü ifadeler öğrencilerin hata yaptıkları ve güçlük yaşadıkları konulardan biridir. Bu düşünceden hareketle, üslü ifadelerde üç aşamalı kavram testi geliştirme bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Test kavram yanılgısı yanında öğrencinin bilimsel bilgisini (başarısını), bilgi eksikliğini ve güven eksikliğini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada üç aşamadan oluşan 20 maddelik bir kavram testi kullanılmıştır. Test, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında dört farklı devlet ortaokulunun sekizinci sınıflarında öğrenim gören toplam 103 öğrenciye uygulanmıştır. Testin geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş, madde analizlerini gerçekleştirmek için, öğrencilerin “%27’lik üst grubu” ile “%27’lik alt grubu” belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda madde güçlük katsayıları ve madde ayırtedicilik katsayıları tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmalar sonucunda bir madde testten çıkarılmıştır. Daha sonra testin güvenilirliği için istatistiksel analizler yapılmış ve 19 soruluk testin ilk aşaması için güvenirlik katsayısı 0,89; ikinci aşaması için 0,92; üçüncü aşaması için 0,91 olarak bulunmuştur. Çalışma sonunda “Üslü İfadeler Kavram Testinin” güvenilir ve geçerli bir test olduğu kabul edilmiştiren_US
dc.description.abstractOne way to determining the misconceptions is three-stage tests. In these tests, the student is asked to mark the correct answer in the first stage. In the second stage, the option is marked by specifying the justification of the marking. In the third stage, it is required to indicate whether the students make sure of their answers. It is thought that three-stage tests determine students' misconceptions more effectively than one-stage and two-stage tests. Exponential expressions are one of the subjects where students make mistakes and have difficulty. The purpose of this study is to develop a three-stage concept test in exponential expressions. The test was applied to 103 students studying in the eighth grade of four different public middle schools in the 2017-2018 year. The experts’ opinions were consulted for the content and face validity of the test. To perform item analysis, the top 27% of the students and the bottom 27% of the students were determined. As a result of the item analysis, item difficulty indexes and item discrimination indices were determined. As a result of these studies, 1 item was excluded from the test. Then, statistical analyzes were made for construct validity and the reliability coefficient for the first stage of the 19-question test was 0.89, 0.92 for the second stage, for the third stage; it was found as 0.91. At the end of the study, it was accepted that the Exponential Expressions Concept Test is a reliable and valid testen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectKavram yanılgısıen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectÜç aşamalı testen_US
dc.subjectÜslü ifadeleren_US
dc.subjectMatematics educationen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectMiddle school studnetsen_US
dc.subjectThree-stage testen_US
dc.subjectExponential expressionsen_US
dc.titleÜslü ifadeler konusu ile ilgili üç aşamalı kavram testi geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA study on developing a three-tier concept test on exponential expressionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaran Bulut, Demet
dc.contributor.institutionauthorGüveli, Ebru
dc.contributor.institutionauthorGüveli, Hasan
dc.identifier.doi10.30703/cije.819260en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1150en_US
dc.identifier.endpage1167en_US
dc.relation.journalCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster