Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcuner, Elif
dc.contributor.authorErgin, Emel
dc.date.accessioned2023-03-09T07:32:51Z
dc.date.available2023-03-09T07:32:51Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAcuner, E. & Ergin, E. (2022). Covid-19 Küresel Salgın Sürecinde Turizm İşletmelerinin Kriz Yönetim Uygulamaları İle İşletme Performansı Arasındaki İlişkide İyimserliğin Düzenleyici Rolü: TR90 Bölgesi Örneği. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 397-418. https://doi.org/10.21547/jss.978505en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21547/jss.978505
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7835
dc.description.abstractBu çalışmada COVID-19 küresel salgını ile turizm endüstrisi ilişkilendirilmiştir. Bunun önemli nedenleri arasında; salgının sebep olduğu seyahat kısıtlamaları ve turizm sektöründe bazı işletmelerin faaliyetlerine ara vermeleri hatta işletmelerin salgın şartlarında uymak zorunda oldukları düzenlemelerdir. Dolayısıyla çalışma kapsamında bu nedenlerle ortaya çıkacak muhtemel krizler ve bu krizlerin yönetimi ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, COVID-19 küresel salgınla mücadelede turizm sektöründeki yöneticilerin benimsediği kriz yönetim uygulamaları ve işletmelerin performansı arasındaki ilişkide iyimserliğin düzenleyici rolünün olup olmadığının tespit edilmesidir. Çalışmanın modeli, olumlu yönelim teorisi ve kaynakların korunması teorisine dayandırılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışmada, genel tarama araştırmasının bir türü olan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, TR90 Bölgesinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri ve yiyecek-içecek işletmelerindeki çalışan personeli kapsamaktadır. Çalışmanın verileri anket tekniği ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda, konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri ve yiyecek-içecek işletmelerinde; kriz yönetim uygulamaları ile işletme performansları arasındaki ilişkide iyimserliğin düzenleyici rolünün olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractthe pandemic and the suspension of activities of some businesses in the tourism sector and even the regulations that businesses have to comply with in the pandemic conditions are among the important reasons for this. Therefore, within the scope of the study, possible crises that may arise due to these reasons and the management of these crises are discussed. The aim of the study is to determine whether optimism has a regulatory role in the relationship between the crisis management practices adopted by the managers in the tourism sector and the performance of the enterprises in the fight against the COVID-19 pandemic. The model of the study was based on the theory of positive orientation and conservation of resources theory. Quantitative research approach was adopted in the study. Relational survey method, which is a type of general survey research, was used in the study. The population of the study consisted of accommodation businesses, travel businesses and food and beverage businesses operating in the TR90 Region. The data of the study were collected by questionnaire technique. In line with the data obtained from the study, it was concluded that optimism has a moderating role in the relationship between crisis management practices and business performances in accommodation businesses, travel businesses and food and beverage businesses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19 küresel salgınen_US
dc.subjectKriz yönetimien_US
dc.subjectİşletme performansıen_US
dc.subjectİyimserliken_US
dc.subjectOlumlu yönelim teorisien_US
dc.subjectKaynakların korunması teorisien_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectCrisis managementen_US
dc.subjectBusiness performanceen_US
dc.subjectOptimismen_US
dc.subjectPositive orientation theoryen_US
dc.subjectConversation of resources theoryen_US
dc.titleCovid -19 küresel salgın sürecinde turizm işletmelerinin kriz yönetim uygulamaları ile işletme performansı arasındaki ilişkide iyimserliğin düzenleyici rolü: TR90 bölgesi örneğien_US
dc.title.alternativeRegulatory role of optimism ın the relationship between crisis management applications and business performance of tourism enterprises during the Covid-19 pandemic: an example of TR90 regionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Ardeşen Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAcuner, Elif
dc.contributor.institutionauthorErgin, Emel
dc.identifier.doi10.21547/jss.978505en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage397en_US
dc.identifier.endpage418en_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster