Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeyhan, Ayşe
dc.contributor.authorDelibalta, Tuğba İrem
dc.date.accessioned2024-10-08T06:00:46Z
dc.date.available2024-10-08T06:00:46Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationSeyhan, A., & Delibalta, T. İ. (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Mekânsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde Okul Dışı Öğrenmenin Kullanılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (60), 896-912. https://doi.org/10.53444/deubefd.1327653en_US
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1327653
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9540
dc.description.abstractMekanı algılama becerisi sosyal bilgiler dersinde öğrencilere kazandırılması amaçlanan becerilerden biridir. Becerileri geliştirmek için bireyin aktif çaba göstermesi ve gerçek uygulamalara dayalı deneyim kazanması gerekmektedir. Bireyler mekanları kullanmak ve yaşamlarını sürdürmek için mekânsal düşünme yeteneğin kazanmalıdır. Bu araştırmanın amacı, Fırtına vadisi ve çevresinde yapılan öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin mekânsal düşünme becerisi üzerinde etkisini belirlemek ve uygulanan etkinlikler hakkında görüşlerini almaktır. Bu çalışma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir devlet ortaokulunun 6. sınıfında öğrenim gören 24 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler, mekânsal düşünme testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Nicel veriler, bağımlı gruplar t testi kullanılarak analiz edilmiş, nitel veriler ise içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular Fırtına Vadisi ve tarihi, kültürel çevresinde gerçekleştirilen okul dışı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerini geliştirmelerinde etkili olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectOkul dışı öğrenmeen_US
dc.subjectMekanı algılamaen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin mekânsal düşünme becerilerinin geliştirilmesinde okul dışı öğrenmenin kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeUsing out-of-school learning to improve spatial thinking skills of secondary school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSeyhan, Ayşe
dc.contributor.institutionauthorDelibalta, Tuğba İrem
dc.identifier.issue60en_US
dc.identifier.startpage896en_US
dc.identifier.endpage912en_US
dc.relation.journalBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster