Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞanda, Emre
dc.contributor.authorDemirel, İrfan Nihan
dc.date.accessioned2024-10-24T07:34:59Z
dc.date.available2024-10-24T07:34:59Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationŞanda, E., & Demi̇rel, İ. N. (2023). Öğretmen Adaylarının Müzelerde Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 14(19, 89-113. https://doi.org/10.18039/ajesi.1337006en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18039/ajesi.1337006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9683
dc.description.abstractAraştırmada, lisans programlarının farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına dair görüşlerinin farklı değişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinin farklı öğretmenlik programlarının 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 806 (3.sınıf= 371; 4.sınıf= 435) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla “Müzelerde Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi Ölçeği” araştırmacılar tarafından geliştirilerek uygulanmıştır. İkili değişkenlerin karşılaştırılması amacıyla yapılan veri analizinde verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle t testi kullanılmıştır. İkiden fazla değişkenler için grup varyans homojenliği incelenmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri programlara göre grup varyanslarının homojenliği Levene testi ile belirlenmiştir. Araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarını, müzelerin önemi ve müzelerde yapılacak öğrenme-öğretme süreci etkinlikleri açısından önemli buldukları ancak 4. sınıf öğretmen adaylarının 3. sınıf öğretmen adaylarına göre müzeleri bu süreçler açısından daha olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Araştırmada müze ile ilgili bir ders alan adayların; müze ile ilgili ders almayan adaylara göre müzeleri daha önemli buldukları, müzelerde yapılacak eğitim uygulamaları aracılığıyla öğrenme-öğretme sürecinin daha etkili hale geleceğini ve müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik öğretmenlerin daha etkin bir şekilde rol alması gerektiğini düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Müzelerde yaptırılabilecek eğitim uygulamalarına yönelik olarak dersin planlanması, uygulama boyutuna yönelik etkinliklerin tasarlanması ve MEB öğretim müfredatlarında tüm disiplin alanlar için belirlenen kazanımların müze eğitimi ile nasıl ilişkilendirilebileceği noktasında sadece öğretmen adayları değil, öğretmenlerin de bilgilendirilerek bu konuda gerekli hizmet içi eğitimlerin yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectMüze eğitimi dersien_US
dc.subjectMüzelerde eğitim uygulamalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativePre-service teachers’ opinions on educational practices in museumsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDemirel, İrfan Nihan
dc.identifier.doi10.18039/ajesi.1337006en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences Internationalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster