Başlık için listeleme
Toplam kayıt 8836, listelenen: 7943-7962
-
Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde insanın çevreye etkisi konusu ile ilgili pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
(2013)Bu çalışmanın temel amacı, Sınıf Öğretmen Adaylarının (SÖA) 5. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programındaki “İnsanın Çevreye Etkisi” konusundaki pedagojik alan bilgilerinin öğretmenlik uygulamasından önce ve sonra ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine ilişkin özyeterlik algıları
(2009)Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik öz-yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma Artvin, Rize ve Giresun Eğitim Fakülteleri ile Fatih Eğitim Fakültesinin Sınıf Öğretmenliği programlarındaki ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilişötesi Farkındalık Düzeyleri, Yaratıcılık Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2018)Eğitim kurumlarının istenen insan tipinin yetiştirilmesine yaptığı katkıya her tarihte ve her platformda değinilmektedir. Sistemli ve düzenli eğitim kurumlarının oluşmasıyla birlikte eğitim felsefeleri, eğitim programları, ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Elektrik Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları
(2017)Bireylerin bilgileri nasıl yapılandırdıklarını anlama eğitim araştırmacılarının önemli ilgi alanlarından birisi olmuş ve bu kapsamda öğrenenlerin bilişsel yapılarını ortaya çıkarmaya çalışan birçok araştırma yapılmıştır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği
(2009)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen Öğretimi dersle-rindeki kazanımlar çerçevesinde, fen öğretimi yeterliklerini belirlemek ve bu yeterliklerin cinsiyet, ortaöğretim alanı ve üniversitede almış olduğu fen ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fiziksel ve Kimyasal Değişme Konusunda Kavramsal Değişim Metinlerine Karşı Tutumları
(2017)Kavramsal değişim metinleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının ve sebeplerinin neler olduğunu belirten ve bu yanlış kavramaların yetersiz olduğunu örneklerle birlikte açıklayıp ortaya koyan metinlerdir. Bu araştırmanın ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri
(2010)Kimya, maddeleri ve maddeler arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı ile ilgili öncelikle öğrencilerin “madde” kavramını ve özellikle katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini zihinlerinde doğru ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri
(2010)Kimya, maddeleri ve maddeler arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı ile ilgili öncelikle öğrencilerin “madde” kavramını ve özellikle katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini zihinlerinde doğru ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mol Kavramındaki İşlem Becerilerinin Belirlenmesi
(2010)Ülkemizde, temeli matematik uygulamalarına dayanan fen konularında öğrencilerin işlem becerilerini doğru bir şekilde kullanamamaları, fen eğitiminin sorunlarından biri olarak görülmektedir. Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenmeye İlişkin Farkındalıklarının Değerlendirilmesi
(2019)Okul dışı öğrenme, alan yazında çok geniş bir anlama ve kuramsal çerçeveye sahip olmakla birlikte güncellenen öğretim programlarında da üzerinde önemle durulan konulardan biri olmuştur. Özellikle 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve Okul yöneticiliğine yönelik tutumları1
(2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine karşı tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi, ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)Günümüzde birçok sınıf öğretmeni kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında özel gereksinimli öğrenciler ile çalışmaktadır. Lisans eğitiminin öğretmenlik mesleki yeterliği açısından önemi düşünüldüğünde, ... -
Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynastırma eğitimine ve bep hazırlamaya iliskin özyeterliklerinin belirlenmesi
(2012)Arastırmanın amacı sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının kaynastırma eğitimine ve BEP hazırlamaya iliskin öz-yeterliklerinin belirlenmesidir. Arastırma, Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi ... -
Sınıf öğretmenlerinde düşünme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinde düşünme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla bu araştırmada, ilişkisel tarama modeline dayalı ... -
Sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi
(Çağdaş Drama Derneği, 2021)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Millî ... -
Sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmada İlkokul sınıf öğretmelerinin duygusal zekâları ve tükenmişlikleri arasındaki ilişki, çeşitli demografik özellikler kullanılarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak sınıf ... -
Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin açıklanmasında öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının rolü
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin açıklanmasında öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının rolünü ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evrenini 2018-2019 ... -
Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerine, oyun ve fiziki ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretme stillerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, eğitim öğretim sürecinin temel unsuru olan sınıf öğretmenlerinin öğretme stil algılarını çok boyutlu verilerle değerlendirerek gerçek öğretme stillerini ortaya koymaktır. Bu araştırma Rize ili Çayeli ... -
Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi
(Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2021)Sınıf öğretmenleri kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve beceriyle ...