• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Punitive discipline in Turkish secondary schools: a qualitative exploration of students’, teachers’, and parents’ perspectives

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (807.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2025

Yazar

Selçuk, Ozan
Özkan, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Selçuk, O., & Özkan, Y. (2025). Punitive Discipline in Turkish Secondary Schools: A qualitative exploration of students’, teachers’, and parents’ perspectives. School Mental Health. https://doi.org/10.1007/s12310-025-09784-9

Özet

Disciplinary practices play a critical role in shaping students’ academic, emotional, and social development. Research shows that use of punitive school disciplinary measures is associated with negative life outcomes, including post-traumatic stress, depression, aggressive behavior, poorer academic performance, and increased school dropout. This qualitative study, using interpretative phenomenological analysis, explores the experiences and perspectives of students, teachers, and parents regarding punitive disciplinary actions in Turkish secondary schools. Findings indicate that the lack of a clear definition of discipline and an emphasis on punishment leads to student alienation and erosion of school community. Differing perceptions of discipline between teachers and parents further create inconsistencies in disciplinary practices and strain relationships. This research underscores the urgent need for policy reforms aimed at integrating restorative justice practices to create a supportive educational environment that promotes student well-being and academic success.

Kaynak

School Mental Health

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12310-025-09784-9
https://hdl.handle.net/11436/10717

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6118]
  • Sosyal Hizmet Bölümü Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.