Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökçe, Mikail
dc.date.accessioned2019-08-28T06:42:19Z
dc.date.available2019-08-28T06:42:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/127
dc.description.abstractBu araştırma Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören tüm 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Toplam 646 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Nicel analizler için SPSS Paket Programı kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ve tutum ölçeğinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans (f), yüzde (%), standart sapma (S), t-testi ve tek yönlü varyans analiz testi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğretmen adaylarının cinsiyetleri, gazete okuyup okumamaları, herhangi bir sanat dalını sevip sevmemeleri, üniversite eğitimi öncesi sanat dersi alıp almamaları ve sanatla ilgili kitap okuyup okumama durumları plastik sanatlara yönelik tutumlarını etkileyen faktörler olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik ilgilerinin olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda üniversitelerde plastik sanatlar eğitimine ve etkinliklerine daha çok yer verilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Sanat, plastik sanatlar, öğretmen adayları, tutum. This Master Thesis was conducted to reveal the factors affecting the attitudes of sophomore and senior teacher candidates in Bayburt University Faculty of Education towards plastic arts. The universe of the study comprises sophomore and senior students of primary school education department in Bayburt University. Out of this universe, 646 teacher candidates participated in this study. For data collection, a demographic form and an attitude scale was used. Quantitative data was analyzed via SPSS. The obtained data was analyzed through frequency analysis (f), percentages (%), standard deviation (S), t-test and one-way analysis of variance (ANOVA). The results showed that gender of the teacher candidates, their reading habits, their interest in any branch of art, their academic experience on art before university and their reading habits on art were the influential factors on their attitudes towards plastic arts. Furthermore it is found that teacher candidates have attitudes towards plastic arts. Based on these results, it is suggested that plastic arts education and applications should take place more at the universities. Keys Words: Art, plastic arts, teacher candidates, attitude.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectEğitim fakültelerien_US
dc.subjectEducation facultiesen_US
dc.subjectGörsel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectVisual arts educationen_US
dc.subjectPlastik sanatlaren_US
dc.subjectPlastic artsen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarını etkileyen faktörler: Bayburt Üniversitesi eğitim fakültesi örneğien_US
dc.title.alternativeInfluential factors on the attitudes of teacher candidates towards plastic arts: The case of Bayburt University faculty of educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorGökçe, Mikail
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster