• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identifying pre-service teachers' initial impressions of the concept cartoons in the school corrıdors and informal physics learning

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.738Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Atasoy, Şengül
Toksoy, Seyhan Eryılmaz
Çalık, Muammer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Atasoy, Ş., Toksoy, S.E. & Çalık, M. (2020). Identifying pre-service teachers' initial impressions of the concept cartoons in the school corrıdors and informal physics learning. Journal of Baltic Science Education, 19(1), 25-35. https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.25

Özet

Since concept cartoons give an important opportunity for students to achieve informal physics learning, the current research focused on pre-service teachers' initial impressions of the concept cartoons in the school corridors and informal physics learning. the aim of the research was to determine pre-service teachers' initial impressions of the concept cartoons in the school corridors and informal physics learning via the concept cartoons. After a 14-week intervention, a questionnaire with seven open-ended questions was administered to 542 pre-service teachers from primary, mathematics and science teacher education programmes. Their responses to the questionnaire were exposed to qualitative content analysis via two categories (advanced and poor impression). the results showed that pre-service teachers generally refered to advanced impressions of the concept cartoons. in light of the results, it can be deduced that the concept cartoons have enhanced their initial impressions of informal physics/ science learning via the concept cartoons. the current research recommends that pre-service teachers should be encouraged to produce their own concept cartoons on the topic(s) they found difficult.

Kaynak

Journal of Baltic Science Education

Cilt

19

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.25
https://hdl.handle.net/11436/1309

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.