• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visuohaptic experiments: Exploring the effects of visual and haptic feedback on students' learning of friction concepts

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.669Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Yüksel, Tuğba
Walsh, Yoselyn
Magana, Alejandra J.
Nova, Nestor
Krs, Vojtech
Ngambeki, Ida
Berger, Edward J.
Benes, Bedrich

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yüksel, T., Walsh, Y., Magana, A.J., Nova, N., Krs, V., Ngambeki, I., Berger, E.J. & Benes, B. (2019). Visuohaptic experiments: Exploring the effects of visual and haptic feedback on students' learning of friction concepts. Computer Applications in Engineering Education, 27(6), 1376-1401. https://doi.org/10.1002/cae.22157

Özet

In this study, we analyzed students' reasoning and explanations of friction concepts before and after engaging in guided experimentation with visuohaptic (VH) simulations. the VH experimentation included two affordances: visual cues and haptic feedback. Specifically, we analyzed the outcomes of two treatment groups with different sequences of affordance introduction. the first treatment group started with visual cues, with haptic feedback added later, while the second treatment group started with haptic feedback and added the visual cues later. We recruited 48 students who had previously taken at least one physics course. Participants completed a pre- and posttest assessment, which included both procedural and conceptual questions about friction before and after the guided experimentation task. the results show that the participants from both treatment groups benefited from using VH simulations. Both treatment groups showed statistically significant pre/post improvements in their understanding of friction. Moreover, both treatment groups showed a statistically significant increase in the conceptual understanding of friction concepts from pretest to posttest with moderate to strong effect sizes. Implications for laboratory instruction are also discussed.

Kaynak

Computer Applications in Engineering Education

Cilt

27

Sayı

6

Bağlantı

https://doi.org/10.1002/cae.22157
https://hdl.handle.net/11436/1444

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [146]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.