Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPolat, Tolgahan Ferman
dc.date.accessioned2019-08-28T08:25:39Z
dc.date.available2019-08-28T08:25:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/144
dc.description.abstract"İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" adlı bu çalışmanın kapsamını eğitim, din eğitimi, kaynaştırma ve kaynaştırma eğitimi konuları oluşturmaktadır. Araştırmada İDKAB bölümü öğrencileri ile İlahiyat programı öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 akademik yılı güz yarıyılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi "Özel Eğitim" dersi alan İDKAB 4. Sınıf öğrencileri ve "Özel Eğitim" dersi almayan İlahiyat programı 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu (8 Soru) ve Kaynaştırmaya Eğitimi Tutum Ölçeği (30 Soru) kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen bulguların analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden Tek Yönlü Varyans (Anova) Analizi, T Testi Analizi ve Parametrik Olmayan İstatistiki Veriler Mann Whitney U Testi Analizi kullanılmıştır. Bu durumda "Özel Eğitim" dersi alan İDKAB öğretmen adayları ile "Özel Eğitim" dersi almayan İlahiyat Programı öğretmen adayları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Kaynaştırma, Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim, Din Eğitimi "The Study of Students' of Theology Faculty Attitudes towards Integration Education in Terms of Some Variables" includes subjects such as education, religious education, integration and integration education. In this study it is aimed to determine PSRE and Theology teacher candidates' attitudes of integration practices. Research group of this study consists of students of 4th grade who are studying at Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Theology in the fall semester of 2016-2017 academic year. Also, this research group divides into two parts as students who took the "Special Education" and who did not take this lecture. A personal information form (8 questions) and an attitude scale for integration (30 questions) were used to collect data. SPSS statistics program was used in the analysis of the findings obtained from the application. In the analysis of the data, One Way Anova Analysis, T Test Analysis and Nonpammetric Statistics Data Mann Whitney U Test Analysis were used from scientific statistics. As a result of this study, a meaningful difference was found between PSRE teacher candidates who took "Special Education" course and teacher candidates of Theology Program who did not take this course (a=0,05) in terms of integration attitudes. Key words: Education, Integration, Integration Education, Special Education, Religion Educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectKaynaştırma Eğitimien_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectIntegration Educationen_US
dc.subjectSpecial Educationen_US
dc.subjectReligion Educationen_US
dc.titleİlahiyat fakültesi öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi -R.T.E.Ü. ilahiyat fakültesi örneği-en_US
dc.title.alternativeStudents' of theology faculty attitudes towards integration education in terms of some variables -sample of R.T.E.U. faculty of theology-en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorPolat, Tolgahan Ferman
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster