Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilgin Yurdaöz, Asuman
dc.date.accessioned2019-08-28T08:37:04Z
dc.date.available2019-08-28T08:37:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/147
dc.description.abstractBu araştırmada meslek liselerindeki yöneticilerin gösterdiği etik liderlik tipi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, tarama modelinde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bir arada kullanan karma yöntemli bir araştırmadır. Araştırmanın nicel örneklemini Rize Merkez'de yer alan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 145 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Etik Liderlik Ölçeği ile yöneticiler tarafından öğretmenlere verilen Performans Değerleme sistemindeki notlar kullanılmıştır. Nitel anlamda yarı yapılandırılmış beş maddelik görüşme formu ile on yedi öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda, nicel olarak mesleki kıdemi 11-20 yıl olan öğretmenlerin etik liderlik toplam puanına göre diğer mesleki kıdem yılına sahip olan öğretmenlerden manidar bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Yöneticilerin toplam etik liderlik puanlarının öğretmenlerin cinsiyetlerine göre farklılaştığı ancak öğrenim durumlarına göre farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğretmenlerin performans puanları ile yaşları arasında manidar bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Performans toplam puanlarının her bir alt toplam puanla uyum halinde olduğu ancak branş değişkenine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Nitel olarak yöneticilerinin etik özellikler taşıma durumları konusunda önemli bulgular elde edilmiştir. The goal of this study was to determine the relationship between the kind of ethical leadership shown by managers in vocational school and teacher performance. This research is a mixed-method research that uses a combination of quantitative and qualitative research methods in the screening model. Data was collected from 145 teachers workinh at vocational and technical high schools in Rize city center. Data was collected by using an ethical leadership scale and a personal information form to determine demographic characteristic of teachers in sample. 17 teachers' opinion was taken by using qualitative semi- structured 5 items interview form. As a result of the research, it was concluded that teachers with a career level of 11-20 years had difference from the teachers who had other Professional seniority years of service in the line according to total value of ethical leadership. According to the result there was a difference between total ethical leadership scores of managers and gender of teachers but didn't Show any significant difference according to the education status of teachers. It was determined that there was no meaningful relation between the performance scores of the teachers and their ages. The performance total scores were found to be in harmony with each subtotal score however it was found a significant difference according to the branch variable. It was found that there were qualitative findings about the ethical characteristic of the managers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectEtik liderliken_US
dc.subjectEthical leadershipen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectMeslek liselerien_US
dc.subjectVocational high schoolsen_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleMeslek liselerindeki yöneticilerin gösterdiği etik liderlik tipi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between the kind of ethical leadership shown by managers in vocational school and teacher performanceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorBilgin Yurdaöz, Asuman
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster