Bölüm "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü" Fakülteler için listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 21-27
-
Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eğitsel artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme deneyimleri
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmeni ve öğretmen adaylarının Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması geliştirme deneyimlerini ve bu teknolojinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerini ortaya ... -
The story of the ideal citizen in Turkey: A narrative inquiry on the perspectives of prospective social studies teachers
(Turkish Education Assoc, 2021)This study aims at understanding the concept of "ideal citizenship" from the prospective social studies teachers' perspective. The study was conducted using narrative inquiry methodology. Narrative inquiry is a qualitative ... -
Theology teacher candidates’ perspectives of geography
(2018)Geography and religion have received a vast amount of attention in education, separately. It is well known that there are various interactions between religions and geography or geographical facts. However, it is still not ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algıları
(2022)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş ... -
Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken yeterlilikler
(2021)Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken temel yeterliliklerin, öğretmen adaylarının bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin, durum çalışması deseniyle ... -
Yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğine ilişkin öğretmen görüşleri
(2010)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğinin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubu 20 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. ... -
Zarf tamlayıcısı kavramı ve öğretimi üzerine bir inceleme
(2019)Dil bilgisi öğretim sürecinde öğrencilerin yaşadıkları en önemli sorunlardan birinin dil bilgisel kavramlarla ilgili karmaşa olduğu görülmektedir. Öğrencilerin karmaşa yaşadıkları dil bilgisel kavramlardan biri de zarf ...