Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Sinan
dc.date.accessioned2019-09-04T06:46:30Z
dc.date.available2019-09-04T06:46:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/214
dc.description.abstractSözlü tarih yöntemi tüm dünyada kullanılan bir tarihsel araştırma şeklidir. Türkiye tam anlamıyla bir sözlü tarih deryasıdır. Bu eşsiz kaynağı da en iyi şekilde okullarımızda değerlendirmek ve eğitime uyarlamak gerekmektedir. Sözlü tarih uygulamalarının eğitimde sıkça kullanılmaya başlanmasıyla birlikte ne derece etkili kullanıldığı ve öğrencilere nasıl katkı sağladığı sorusu akla gelmiştir. Sosyal Bilgiler dersinde yapılacak olan sözlü tarih uygulamasının öğrencilerin öğrenmeleri üzerine etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma, Trabzon'da bulunan bir ilkokuldaki 4. sınıf öğrencileri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sözlü tarih uygulamasının öğrenciler üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla görüşme formu gözlem formu ve öz değerlendirme formu veri toplama araçlarımız olmuştur. Çalışma geçmişten günümüze uzanan teknolojik gelişmeleri ve bugünün araç gereçlerini içine alan 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki "İyi ki Var" adlı ünite üzerinden gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin zamandaki değişim ile sürekliliği algılamalarına katkısını ve tarih algılarındaki değişim sürecini daha iyi ölçmesi açısından bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Sonuç olarak 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin sözlü tarih çalışması yapabildiği görülmüştür. Yapılan sözlü tarih uygulamasıyla, öğrenciler bir yandan tarihi sevmiş diğer yandan da tarihin bu yaşlarda zihinlerinde daha da somutlaşmasıyla zaman-mekân kavramlarını daha iyi algılamışlardır. Bununla birlikte öğrenciler bilimsel çalışma tecrübesi kazanmıştır. Oral history method is a history research all over the world. Turkey is an oral history sea literally. This unique source is best evaluated in our schools and adapted to education. With the use of oral history practices in primary education, the question of how effectively it is used and how it contributes to students has become to mind. This study, which was carried out in order to reveal the effects of oral history practice on students' learning in Social Studies course, was carried out with the 4th grade students of a Primary School ın the Trabzon. The study was carried out through the unit named "well that's" in the 4th class social studies course which includes technological developments and today's tools. In order to better measure the contribution of students to the perception of continuity and the process of change in their perception of history, action research from qualitative research methods has formed the method of study. As a result, with the application of oral history, the students loved the history and on the other hand, they perceived the concepts of time better by the fact that history became more concrete in their minds at these ages. Students were also familiar with scientific methods of study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözlü tarihen_US
dc.subjectOral historyen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih uygulamalarının etkililiği ve önemien_US
dc.title.alternativeThe effectiveness and importance of oral history practices in elementary school fourth grade social studies courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Sinan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster