Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavuz, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-09-04T08:04:31Z
dc.date.available2019-09-04T08:04:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/231
dc.description.abstractBu çalışmada, ilkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Rize ilinin Pazar ilçesinde bulunan TOKİ İlkokulu 3/A sınıfı (19) deney grubu ve 3/B sınıfı (19) kontrol grubu öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırma nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın başında, Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Deneysel işlem öncesinde ve sonrasında, Akademik Başarı Testi ve Hayat Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Deneysel çalışmalar altı hafta devam etmiştir. Deneysel çalışma süresince dersler deney grubunda bilişim teknolojisiyle desteklenen yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinlikleriyle yürütülmüş, kontrol grubunda ise programda önerilen öğretim etkinlikleriyle yürütülmüştür. Veri toplama araçları, deney ve kontrol grubuna uygulama öncesinde ve sonrasında ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubu etkinlikleri araştırmacı tarafından, kontrol grubu ise sınıf öğretmenleri tarafından yürütülmüştür. Çalışma kapsamında nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma boyunca uygulanan yansıtıcı düşünme günlükleri, doküman inceleme yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknoloji destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumu, kontrol grubu öğrencilerine oranla daha olumlu bulunmuştur. Aynı zamanda deney grubunda uygulanan yöntemin hayat bilgisi ders başarılarının artmasında, programda önerilen öğretimden daha fazla etkili olmuştur. Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı Düşünme, Bilişim Teknolojileri, Hayat Bilgisi, Akademik Başarı, Tutum. In this study, the effects of reflective techniques supported by information technology on student achievement and attitude were investigated in life science course.The study group consisted of TOKİ Elementary School 3 / A (19) experimental group and 3 / B (19) control group students located in the Pazar district of Rize province. The study was a semi-experimental study with pretest-posttest control group. Moreover, the research has been supported with qualitative data. At the beginning of the research, Personal Information Form was applied. The Academic Achievement Test and the Life Science Lesson Attitude Scale were used before and after the experimental procedure. Experimental studies lasted six weeks. During the experimental study, the lectures were carried out with reflective thinking based teaching activities supported by information technology in the experimental group and in the control group with the teaching activities suggested in the program. The data collection tools were applied to the experiment and control group as pre-test and post-test before and after the application. Experiment group activities were conducted by the researcher and control group by class teachers. In the scope of the study, SPSS 20.0 statistical package program was used to analyze quantitative data. The student diaries were analyzed by document analysis method. According to the results of the research, the attitude of the students of the experimental group using reflective technology-supported reflective thinking activities towards life lessons was found to be more positive than the students of the control group. At the same time, the methodology used in the experimental group was more influential than the teaching proposed in the program, as the life experience increased the course success. Key words: Reflective Thinking, Information Technologies, Life Science, Academic Achievement, Attitude.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectComputer assisted instructionen_US
dc.subjectBilişim teknolojisien_US
dc.subjectInformation technologyen_US
dc.subjectDers başarısıen_US
dc.subjectCourse successen_US
dc.subjectHayat bilgisien_US
dc.subjectLife scienceen_US
dc.subjectHayat bilgisi dersien_US
dc.subjectLife science lessonen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.subjectYansıtıcı öğretmeen_US
dc.subjectReflective teachingen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectİlkokullaren_US
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.titleİlkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeReflecti̇ve thi̇nki̇ng supported by i̇nformati̇on technologi̇es' effect on students' class success and manners i̇n the pri̇mary school soci̇al studi̇es lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorYavuz, Ayşegül
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster