• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize ili örneği)

Thumbnail

Göster/Aç

469930.pdf (3.206Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Özkan Navdar, Ayşe

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerine, oyun ve fiziki etkinlikler ders sürecini etkileyen unsurlar, oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programına yönelik dersi etkileyen unsurlar ve oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili genel düşünceleri ve önerileri; açık uçlu sorular sorularak görüşme tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Rize ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı mesleki deneyim düzeyinde bulunan 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda oyun ve fiziki etkinlikler dersi oyun kitapçığının yetersiz olduğu, okullarda yeterli oyun alanının ve oyun malzemelerinin olmadığı, oyun ve fiziki etkinlikler dersine okul yönetiminin ve velilerin gerekli değeri vermediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sebeplerden dolayı öğretmenlerin oyunun önemini, çocuğun bütüncül gelişimine olumlu katkılar sağladığını bilmelerine rağmen çeşitli gerekçelerle bu dersi işlemedikleri, uygulamalarında sadece bildikleri oyunları oynattıkları görülmüştür. Öğretmenlerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili herhangi bir seminer veya hizmet içi eğitim almadıkları bu sebeple de kendilerini yeterli görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it is aimed to determine teachers' opinions about teaching process in the game and physical activities lesson. For this purpose, some open-ended questions were asked to the classroom teachers who work at primary schools. Accordingly, factors that affect process of the game and physical activities lesson, elements that affect this lesson for education program and their general thoughts and suggestions about the game and physical activities lesson were examined through interviews by asking open-ended questions. The population of the study is consisted of the classroom teachers working at the primary schools affiliated with the Ministry of National Education in Rize in the academic year of 2016-2017. The sample of the study consists of 9 classroom teachers who are in different professional experience levels. At the end of the study, it was found that the game book used in the game and physical activities lesson is insufficient, there are not enough play fields and materials at schools and school management and parents do not appreciate the lesson. For these reasons, it is seen that although teachers know the importance of games and their positive contributions to children's overall development, they do not teach this lesson making some excuses and just play the games they know. It was revealed that teachers have not received any seminars or in-service training related to the game and physical activity lesson, so they feel incompetent.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/235

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.