• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaratıcı dramaya dayalı etkinliklerin 60 - 66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında etkisi

Thumbnail

View/Open

470514.pdf (7.201Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Kılıç, Zeliha

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma, 60 - 66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gümüşhane il merkezinde bulunan Nesrin Halit Zarbun Anaokulunda okul öncesi eğitime devam eden 60 - 66 aylık 44 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada Neslitürk ve Çeliköz (2015) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Okul Öncesi Değerler Ölçeği Öğretmen Formu, Okul Öncesi Değerler Ölçeği Aile Formu, Okul Öncesi Değerler Ölçeği Öğrenci Formu ve Kişisel Bilgi Formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 16.00 Windows paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Kontrol ve deney gruplarının ön test son test puanlarının analizleri sonucunda, her iki grupta da anlamlı düzeyde farklılık görülmüş, ancak deney grubu son test değeri kontrol grubuna göre anlamlı derecede daha yüksek bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar; 60 - 66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında, Yaratıcı Drama Yöntemiyle Yapılandırılmış Değerler Eğitimi Etkinlik Plan Uygulamalarının, MEB 2012 Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun Hazırlanan Değerler Eğitimi Etkinlik Planları uygulamalarına göre daha etkili olduğunu göstermektedir ANAHTAR KELİMELER: Okul öncesi eğitim, Değerler eğitimi, Yaratıcı drama. This research has been done in order to examine the effect of creative drama method on 60 - 66 months children for gaining them values. In this research, pretest – posttest experimental design with control group has been carried out. The study group of the research consists of 44 ( 60 - 66 months) children who maintain their preschool education at Nesrin Halit Zarbun Preschool in Gümüşhane city center. In this research, Preschool Values Scale Teacher Form, Preschool Values Scale Family Form, Preschool Values Scale Student Form and Personal Information Form developed by Neslitürk and Çeliköz (2015) and being studied on in terms of validity and reliability has been used as a data collection tool. The data of the research has been analyzed by being transferred to SPSS 16.00 Windows Packaged Software. While analyzing the data; frequency and percentage, Mann Whitney U Test, Wilcoxon Signed Ranks Test has been used. As a result of control group and experimental groups' pre test and post test marks' analysis, it has been seen a meaningful difference in both groups however experimental group's post test value has been found meaningfully higher than the control group. The results shows that Values Education Plan Applications structured by Creative Drama Method are more effective than National Education Ministery Preschool Education Program (2012) Values Education Activity Applications for gaining 60 - 66 months children values. KEY WORDS: Preschool education, Values education, Creative drama.

URI

https://hdl.handle.net/11436/277

Collections

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımaları 

    Yaylı, Betül (0-Belirlenecek, 2020)
    The aim of this study is to examine the reflections of creative drama usage on the opinions of prospective classroom teachers in gaining the value of love. This study, which was designed in the case study design, consisted ...
  • Yaratıcı drama eğitimi alan sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamaları dersinde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri 

    Gülakan, Hakan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda yaptıkları öğretmenlik uygulamalarında yaratıcı drama yöntemini kullanmalarına yönelik görüşlerini belirlemek ve bu yöntemi ...
  • Yaratıcı Yazma Ve Yaratıcı Drama Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Ve Yardımseverlik Tutumlarına Etkisi 

    Memiş, Aysel; Sever, Esra; Bozkurt, Metin (2016)
    Bu araştırma, yaratıcı yazma ve yaratıcı drama yaklaşımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yardımseverlik tutumlarına etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu; ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.