Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Ahmet Selim
dc.date.accessioned2019-09-05T07:13:43Z
dc.date.available2019-09-05T07:13:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/285
dc.description.abstract"İbn Haldun'da Bilgi Problemi" isimli bu çalışma "Giriş" ve "Sonuç" hariç iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın "Giriş" bölümünde araştırmanın konusu, önemi, amacı ve kaynaklarını kısaca ifade ettikten sonra İbn Haldun'un hayatını talebeliği, siyasi işlerle meşgul olduğu dönem, telif dönemi ve kadılık ve müderrislik dönemi olarak dört aşamada ele aldık. Birinci bölümde, bilginin oluşum sürecinde süje ile objeyi ve bu ikisi arasındaki ilişkiyi değerlendirdik. Bunun yanında bilginin kaynağı olarak akıl ve nefs konularını İbn Haldun'un görüşleri doğrultusunda ele aldık. İkinci bölümde ise, bilginin imkânı ve değeri konularına İbn Haldun'un yaklaşımını ele aldık ve yeni kurduğu umran ilmini ve bu ilmin meyvesi olan tarih bilgisini elde etmedeki epistemolojik yaklaşımını inceledik. Sonuç kısmında da araştırmamızda ulaşmış olduğumuz sonuçları bir sistem dahilinde ifade ettik. Anahtar Kelimeler: Gbn Haldun, Bilgi bilim This work that is named "Knowledge Problem in Ibn Khaldun" consists of two parts excluding "Introduction" and "Conclusion". After stadet briefly of the research's topic, importance, purpose and resources in the work's "Introduction" part, Ibn Khaldun's life has been discussed in four stages as his studentship, the period of his busy with political issues, the copyright period and judges and Professorship period After stadet briefly of the research's topic, importance, purpose and resources in the work's "Introduction" part, Ibn Khaldun's life has been discussed in four stages as his studentship, the period of his busy with political issues, the copyright period and judges and Professorship period. In the first part, we evaluate the subject and the object, and the relationship between them in the process of knowledge's formation. Besides, we deal with mind and self as a source of knowledge in accordance with the opinion of Ibn Khaldun. In the second part, we examine Ibn Khaldun's approach to the possibility and the value of knowledge and we search his new-established umran knowledge and the epistemological approach, as the knowledge's fruit, in obtaining the historical data. In the conclusion part, we express the results of our research within a system. Keywords: Gbn Haldun, Gnformation scienceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectBilgi bilimen_US
dc.subjectInformation scienceen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectİbn Haldunen_US
dc.subjectİbn Haldunen_US
dc.titleİbn Haldun'da bilgi problemien_US
dc.title.alternativeKnowledge problem in İbn Khaldunen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorAydın, Ahmet Selim
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster