Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirinci, Ali
dc.date.accessioned2019-09-06T06:28:19Z
dc.date.available2019-09-06T06:28:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/318
dc.description.abstractBu araştırma, giriş ve sonuç kısımları hariç üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde insan doğası kavramına tarihsel süreç içerisinde yüklenen anlamlar, felsefi, psikolojik ve İslami bakış açıları bağlamında ele alınmıştır. İkinci bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, veri toplama aracı ve veri toplama süreçlerinden bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde veri toplama aracından elde edilen istatistiki bulgular, literatür kısmındaki bilgiler ışığında araştırma sorularına göre yorumlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ve İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin varsayımlarını ve tutumlarını saptamak, bunları çeşitli değişkenler bağlamında analiz etmektir. Nicel bir araştırma olan bu çalışmada tarama (betimleme) modeli kullanılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen betimsel nitelikteki araştırmanın evreni, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Trabzon il sınırlarındaki devlet okullarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ile İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri öğretmenlerinden oluşmaktadır. İnsan doğası alt boyutlarından aldıkları ortama puanlar (5,93) dikkate alındığında, katılımcıların insan doğasına ilişkin tutumlarının genelde olumlu olduğu görülmektedir. Bununla birlikte katılımcıların ölçeğin insana güven, özgecilik ve karmaşıklık boyutlarını olumsuz değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Katılımcıların demografik özellikleriyle insan doğasına ilişkin tutumları arasındaki ilişkiye bakıldığında, medeni durumlarına göre evli öğretmenlerin insanları daha basit ve kolay anlaşılabilir olarak algıladıkları, yaş değişkenine göre 18-25 yaş grubundaki öğretmenlerin insan doğasını daha değişken olarak algıladıkları, kıdem yılına göre, tecrübeli öğrenmelerin diğer insanlara yönelik daha genellemeci bakış açısına sahip oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Din eğitimi, insan, insan doğası, tutum ve inanç, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri Öğretmeni. This study is composed of three chapters exclusive of introduction and conclusion sections. In the introduction, the problem, purpose and importance of the study are elaborated. The first chapter discusses meanings ascribed to the human nature in time in philosophical, psychological and Islamic perspective. In the second chapter the model, population and sample of the study are discussed, along with data collection tool and data collection processes. The fourth chapter is devoted to the interpretation of statistical findings from the data collection tool in the light of the literature teachings and based on the study queries. The purpose of this study is to determine assumptions and attitudes of Religious Culture and Moral Knowledge teachers and Religious Vocational High School teachers towards human nature, and to analyze these attitudes with several variables. This quantitative study is carried out with scanning (survey) method. The population of this descriptive study carried out using scanning method consists of Religious Culture and Moral Knowledge teachers and Religious Vocational High School teachers working in state schools in Trabzon during 2014-2015 academic year. Given the average scores (5,93) in human nature sub-dimension, it is observed that the attitude of the attendants towards the human nature is in general positive. However, it is determined that the participants gave negative results for confidence to mankind (trustworthiness), altruism and complexity. In view of the relationship between the demographical features of the participants and their attitude towards human nature, it is concluded that based on the marital status married teachers perceive humans to be simple and uncomplex creatures whereas according to age variable, the teachers at the age of 18-25 perceive human nature to be unstable, and based on the years of seniority, experienced teachers are more prone to make generalization about humans. Keywords: Religious education, human, human nature, attitude and belief, Religious Culture and Moral Knowledge teacher, Religious Vocational High School teacher.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBranş öğretmenlerien_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectDin kültürü ve ahlak bilgisi dersien_US
dc.subjectReligious culture and moral knowledge lessonen_US
dc.subjectMeslek derslerien_US
dc.subjectProfessional courseen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectÖğretmen tutumuen_US
dc.subjectTeacher attitudeen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİmam hatip liselerien_US
dc.subjectİmam hatip high schoolsen_US
dc.subjectİnsan doğasıen_US
dc.subjectHuman natureen_US
dc.titleDin kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ve imam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin tutumlarıen_US
dc.title.alternativeAttitudes of religious culture and moral knowledge teachers and religious vocational high school teachers towards human natureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorBirinci, Ali
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster