Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKartal, Aygül
dc.date.accessioned2019-09-10T09:53:27Z
dc.date.available2019-09-10T09:53:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/343
dc.description.abstractKesirler, doğal sayılar gibi, matematik konularının temeli olan konulardanbiridir. Sahip olduğu sarmal ve zengin yapısı; yüzde gösterimi, ondalık gösterimler, ölçme, oran ve bölme gibi pek çok konunun temelini oluşturması, kesir kavramının temelde sağlam bir şekilde öğrenilmesinin önemli olduğunu ortaya koyar. Kesirleri içeren durumları anlamlandırabilmek ve çözebilmek için kesirlerin günlük yaşam ve diğer sayılarla ile ilişkisini bilmek gerekebilir. NCTM'nin de son yıllarda vurgu yaptığı; tanımlaması bir çerçeveye oturtulamayan sayı duyusu, kısaca öğrencilerin sayıları esnek şekilde kullanabilme özelliği olarak belirtilmektedir. Sayı kümelerinin kendi içerisindeki pratikliklerinin yanında her bir sayı türü için de duyunun incelenmesi gerekmektedir. Kesirlerde sayı duyusu, sayı duyusu ve bileşenleri baz alınarak kesir sayılarının pratik ve esnek bir biçimde kurallara dayandırılmadan kullanımını içerir. Bu çalışmada 8. sınıf öğrencilerinin kesirlerde sayı duyularının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Rize'nin Pazar ilçesindeki merkez ortaokullarda öğrenim gören gönüllü ve matematik dersinde başarılı; 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilerin kesirlerde sayı duyularını kullanırken yürüttükleri stratejileri derinlemesine ele almak amacıyla klinik görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formunda, sayı duyusu bileşenleri- Sayısal tahmin, İşlem etkileri, Sayı büyüklükleri, Referans kullanımı ve Denk gösterimler - günlük yaşam ile ilişkilendirilmiş 15 kesir soru yer almaktadır. Bu sorulardan elde edilen verilere betimsel içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin çok az kısmının sayı duyusunu kullandığı; çoğunluğun kurala dayalı çözümlerle soruları yanıtladığı görülmüştür. Bunun yanında hiçbir öğrencinin sayı duyusu bileşeninde tamamen başarılı olamadığı görülmüştür. Soruların günlük hayatla ilişkilendirilmiş olması, öğrencilerin kesirlerde sahip olduğu sayı duyusunu ortaya koymakta kolaylık sağlamıştır. Anahtar Kelimeler: Kesirler, Sayı Duyusu, 8. Sınıf, Günlük Hayat. Fractions are one of the fundamental topics of math, such as natural numbers,. Owned rich spiral structure and being the fundamentals topics such as percent representation, decimal notation, measurement, show that the it is important the "fraction" concept must be learn on sure ground. To solve and make sense of the situation involving fractions, it may need to know fractions' relationship with other number and daily life. Identification of number sense which also NCTMemphasized in last years can not be fitted to a frame. It is stated as feature of students' to use the numbers in flexible ways. Beside the set of numbers, it should be investigate the senses of each kind of numbers. Number sense of fractions includes the number sense and its components. It contains using the fractions numbers with a practical and flexible way without any rules. In this research, it is aimed to investigate the number sense of fractions of 8th grade students. This study was carried out with 20 students who are successful in Math and volunteer as well in central secondary schools in Pazar which is the district of Rize. Clinical interviews were done to investigate students' methods while using number sense of fractions. There are 15 fraction questions which related with number sense components and daily life in the interview form which was developed by researcher. Descriptive analyses were done with data which obtained from these questions. According to results, it was seen that very few students was using number sense and a lot of students answered the questions by using the rule-based solutions. Any of students could be totally successful in the component of number sense. Questions' related with real life makes easier to show students' number sense. Key Words: Fractions, Number sense, 8th grade, Daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGünlük yaşamen_US
dc.subjectDaily lifeen_US
dc.subjectKesirleren_US
dc.subjectFractionsen_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectMatematik öğretimien_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectOrtaokullaren_US
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectSayı duyusuen_US
dc.subjectNumber senseen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin kesirlerde sayı duyularının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe analyse of the 8th grade student's number sense of fractionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKartal, Aygül
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster