• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ardahan ili marka şehir algısı: Ardahan Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması

Thumbnail

View/Open

436681.pdf (2.887Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2016

Author

Yilmaz, Handan

Metadata

Show full item record

Abstract

Hazırlanan araştırmanın amacı, Ardahan iline olan (turist, yatırımcı, öğrenci, emekli) talebini arttırmak için şehrin mevcut algısını ölçerek konumlandırma ve pazarlama stratejileri geliştirmektir. Araştırmanın alt amacı şehir markalaşması sürecinde yerel değerlerin tanıtılması ve Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin Ardahan ili için marka şehir algılarının ölçülmesidir. Bu amaçla öğrencilerin, şehrin imaj unsurlarına, şehrin marka kişiliğine ve şehir yönetiminden beklentilerine yönelik algıları ölçülmüştür. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Toplamda uygulanan anket formlarından 340 tanesi araştırma için analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında zaman ve maliyet kısıtlarından dolayı sadece Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Ardahan şehrinin marka şehir algısının düşük oluğuna buna karşın özellikle kış turizmi açısından yüksek bir marka potansiyeline sahip olduğuna ulaşılmıştır. The aim of the research, which is the province of Ardahan (tourists, investors, students, pensioners) is to increase the demand for positioning and marketing strategies by measuring the current perception. Second aim of the research is the introduction of local values in the process of city branding and measureing Ardahan University students brand perceptions of the city. For this purpose, the students in the city's image elements of the brand personality and perceptions of the expectations of the city administration was measured. As data collection methods in the study survey method was used. Of the total administered questionnaire to survey 340 of them were subjected to analysis. Within this research, just because of time and cost constraints surveys Ardahan University Faculty of Economics and Administrative Sciences students were applied. Because of Lower groove of the brand perception of cities in Ardahan in terms of research results were achieved while especially winter tourism brand that has a high potential.

URI

https://hdl.handle.net/11436/369

Collections

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.