Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.date.accessioned2020-12-19T20:11:52Z
dc.date.available2020-12-19T20:11:52Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationTekbıyık, A. & Akdeniz, A.R. (2010). Ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği. Journal of Turkish Science Education 7(4), 134-144.en_US
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/3794
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve geliştirilen ölçeğin geçerlik-güvenirlik çalışmaları çerçevesinde kullanılabilirliğinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, Rize ili Çayeli ilçesindeki üç farklı ortaöğretim kurumunda 9. sınıfta öğretim görmekte toplam 166 öğrenciden oluşmaktadır. Hazırlanan ölçek, kapsam geçerliğini sağlaması bakımından uzman görüşüne sunulmuştur. Uygulama sonrasında ölçeğin madde analizi, geçerlik ve güvenirliğine ilişkin, sırasıyla madde toplam korelasyonları, madde toplam puanlarının alt ve üst %27’lik gruplarının karşılaştırılması yöntemiyle madde ayırt ediciliği, faktör analizi ve iç tutarlığı belirleme çalışmaları yürütülmüştür. Yapılan analizler sonucunda, ölçeğin; önem, kavrama, gereksinim ve ilgi olarak isimlendirilen 4 faktöre sahip olduğu belirlenmiştir. Bu faktörler için hesaplanan Cronbach Alpha katsayıları sırasıyla; 0,838, 0,795, 0,749, 0,717 ve tüm ölçek için 0,873’ tür. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin fiziğe yönelik tutumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak literatüre katkı yapabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEkip Buro Makineleri A.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerine yönelik güncel fizik tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.institutionauthorAkdeniz, Ali Rıza
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage134en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster