Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErbaş, Ahmet Akif
dc.date.accessioned2019-09-24T07:17:52Z
dc.date.available2019-09-24T07:17:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/404
dc.description.abstractBu çalışmada yeni öğretmen yetiştirme modeli bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden beklenen yeterlikler araştırılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden Beklenen Yeterliklerin Yeni Öğretmen Yetiştirme Modeli Bağlamında belirlenmesinde araştırmacı tarafından geliştirilen ve iki bölümden oluşan veri toplama aracı hazırlanmıştır. Veri toplama aracının ilk bölümünde ölçme aracına katılan öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemeyi amaçlayan 10 soru hazırlanmıştır. Veri toplama aracının ikinci bölümünde araştırmanın alt problemlerine yönelik olarak; ''Size göre bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeninde bulunması gereken mesleki yeterlikler nelerdir? Önem derecesine göre 1'den 10'a kadar yazınız'' sorusu sorulmuştur. Bu soru çerçevesinde DKAB öğretmenlerinde istenilen yeterlik alanları değişkenlere göre belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Rize ili ve ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarındaki DKAB öğretmenleri, DKAB öğretmenlerinin haricinde kalan diğer öğretmenler ve okul yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2010 - 2011 öğretim yılında Rize ili ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan ve araştırmacı tarafından seçilen 262 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemde yer alan öğretmenler ise seçilen okullardaki DKAB öğretmenlerinden, DKAB öğretmenlerinin haricinde kalan diğer öğretmenlerden ve okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS programı kullanılarak kişisel değişkenlerle alt probleme ilişkin soruların ilişkisine Khi-Kare (X2) testiyle bakılmıştır. In this study, the competencies expected from the teachers of religious culture and moral knowledge were investigated in the context of 'new teacher training model'. In order to determine those competencies, the data collection tool developed by the researcher was prepared in two parts. In the first part of the data collection tool, 10 questions aimed at determining the personal qualities of the teachers participated in the questionnaire were prepared. In the second part of the data collection tool, for the sub-problems of the research, the question of ''what are the professional competences for a teacher of religious culture and moral knowledge course according to you? Write from 1 to 10 according to the level of their importance'' was asked. The expected areas of competence for teachers of Religious Culture and Moral Knowledge was determined within the framework of this question according to the variables. RCMK teachers, other teachers except for RCMK teachers and school administrators in primary schools in the province of Rize constitute the population of the study. The sample of the study constitutes of 262 teachers selected by the researcher and who worked in the primary schools in Rize province in 2010-2011 academic year. However, teachers taking part in the sample constitute of RCMK teachers, other teachers except from RMCK teachers and school administrators from chosen schools. For the statistical analysis, the relationship between personal variables and questions related to sub-problem was evaluated by using SPSS with Chi-square (X2) test.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAhlak bilgisien_US
dc.subjectMoral knowledgeen_US
dc.subjectMesleki yeterliliken_US
dc.subjectProfessional competenceen_US
dc.subjectYeterliliken_US
dc.subjectSufficiencyen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirme programlarıen_US
dc.subjectTeacher Training Programsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleDin kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinden beklenen yeterlikler üzerine yeni öğretmen yetiştirme modeli bağlamında bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research concerning the qualifications expected from the teachers of religious culture and moral knowledge course in the context of new teacher training modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorErbaş, Ahmet Akif
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster