Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 306, listelenen: 205-224
-
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı yeterlikleri ve medya okuryazarlığı dersini yürüten öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2013)Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin yeterliklerini belirlemek ve dersi yürütmekte olan öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri tespit etmektir. Bu amaca bağlı olarak, ortaokul ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öz-yeterlilikleri açısından stresin değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖZ-YETERLİLİKLERİ AÇISINDAN STRESİN DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırma, 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerini Sosyal Bilgiler dersi öz-yeterliklerine göre kategorize ederek öğrencilerin ... -
Ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algısının değerlendirilmesi (Giresun ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırma, Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algılarının belirlenmesini amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri, ... -
Osmanlı şiirinde açık mekânlar
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2012)Osmanlı şiirinin muhtevası oldukça zengin ve kapsadığı alan da oldukça geniştir. Bunun en açık göstergesi birçok alana dair içinde barındırdığı kavramlardır. ?Osmanlı Şiirinde Açık Mekânlar? başlığı altında yapılan bu ... -
Osmanlı yükselme ve duraklama devri Hadis çalışmaları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Osmanlı İmparatorluğu, Yükselme ve Duraklama Dönemlerinde, her ne kadar Duraklama Dönemi'nde yavaşlasa da, coğrafî olarak en geniş topraklarına ulaşmıştır. Bunun yanında, ilmi açıdan da en verimli dönemini yaşamıştır. ... -
Otantiklik ve din
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Felsefesi Bilim Dalı, 2012)Otantiklik, felsefi bir terim olarak ilk kez Martin Heidegger tarafından kullanılmıştır. Heidegger'e göre otantiklik, insanın Varlık'la ilişki kurduğu sahici bir varoluş tarzıdır. Bu anlamda otantikliğin dinle ilişkisi ... -
Öğrencilerin ahlaki olgunluk düzeyleri ve DKAB dersine yönelik tutumları (Rize ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyleri ile DKAB dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Rize il merkezinde faaliyet gösteren liselerden seçkisiz atama ... -
Öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarını etkileyen faktörler: Bayburt Üniversitesi eğitim fakültesi örneği
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırma Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören tüm 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Öğretmen algılarına göre yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi: Rize ili örneği
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2012)Rize ilinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi ile çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir fark veya ilişkinin olup olmadığını ... -
Öğretmen görüşlerine göre seçmeli Kur'an dersleri-Nitel bir araştırma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Seçmeli Kur'an dersine giren öğretmenlerin Kur'an dersi ile ilgili öğretim programı, amaç ve hedefler, dersin seçilme durumu, dersin içeriği, eğitim öğretim süreci, ölçme ve değerlendirme, yeterlilikleri, yaşanılan sorunlar ... -
Öğretmenlerin algılarına göre öğretmen liderliği ile örgütsel adanmışlık arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin algılarına göre öğretmen liderliği ile örgütsel adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evrenini 2017-2018 ... -
Öğretmenlerin kayırmacılık algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı, 2018)Araştırmanın amacı öğretmenlerin okul yönetiminin kayırmacı uygulamalarına yönelik algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan bu araştırmanın evrenini ... -
Öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeyleri ile okul müdürlerinin toksik liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin psikolojik sermaye algıları ile okul müdürlerinin toksik liderlik davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evrenini ... -
Ölçünlü Türkiye Türkçesini okulda öğrenen çocukların okuma yanlışlarını düzeltemede ve onları akıcı okumaya ulaştırmada tekrarlı okuma yaklaşımının etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Teknolojinin hızla ilerlemesi sonucunda bilginin bireyler tarafından algılanması, içselleştirilmesi ve başka bireylere aktarılması her geçen gün önemini artırmaktadır. Fakat toplumlar ne kadar gelişirlerse gelişsinler ... -
Ömer b. Ali el - İspirî ve er - Risâletü'l - Cûdiyye isimli eserinin tahkiki
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Kelâm-ı ilâhînin anlaşılması ve murâd-ı ilâhînin ortaya konulması için İslam'ın bidayetinden günümüze kadar birçok tefsir yazılmış ve dünya döndükçe de yazılmaya devam edecektir. Bu tefsirlerin bir kısmı Kur'an'ın fıkhî, ... -
Ömer Karîbî ve Dîvânçe'si (İnceleme - metin)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / Türk İslam Edebiyatı Bilim Dalı, 2017)Ömer Karîbî ve Dîvânçe'si (İnceleme-Metin) isimli çalışmamızın amacı, XVII. yüzyıl mutasavvıf şâirlerinden ve Uşşakî şeyhlerinden Ömer Karîbî'yi edebiyat camiasına tanıtmak, hayâtı ve eserleri hakkında detaylı bilgi vermek, ... -
Ömer Nasuhi Bilmen'in Büyük İslam İlmihali adlı eserinde hikmet-i teşrî'
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Ülkemizde ilmihal, İslami bilginin kalbi sayılmaktadır. Her Müslümanın dini hayatını tanzim ederken lazım olanı bilmesi bir borçtur. Bu bağlamda ilmihal kapsamına giren bilgiler, dinin mükellef saydığı herkesin öğrenmesi ... -
Örgütsel erdemlilik ile örgütsel sağlık arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmada örgütsel erdemlilik ile örgütsel sağlık kavramları arasındaki ilişkinin ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin algılarına göre incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel ... -
Öz düzenleyici öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2012)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi, maddenin değişimi ve tanınması ünitesi ?ısı maddeleri etkiler? konusunda öz düzenlemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve bilimsel ...