Toplam kayıt 306, listelenen: 21-40

    • Elmalılı tefsirinin kırâat ilmi açısından değerlendirilmesi 

      Duran, Tugay (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2010)
      Ana bölümünü Cumhuriyet döneminin en meşhur tefsiri Hak Dini Kur'ân Dili'nin kırâatlere göre değerlendirilmesini oluşturan bu çalışma, bir giriş ve iki bölümden oluşmaktadır.Giriş kısmında bu tefsirin müellifi Elmalılı ...
    • Flash programında kavram karikatürleri ile desteklenerek hazırlanmış öğrenme nesnelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılması 

      Yarar, Seher (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2010)
      Araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde flash programında hazırlanmış kavram karikatürleri ile desteklenmiş öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık ...
    • Kadızâde Erzurumî ve Kâşif-u Hâli'l-mevtâ ve'l-Berzah adlı risalesi 

      Suluoğlu, Muhammet Hanefi (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Kelam Bilim Dalı, 2010)
      18. yy.da yaşamış olan Kadızâde Muhammed Arif Muhammed Erzurumî, (ö. h. 1171) kelam ile fıkıh başta olmak üzere pek çok alanda ilmiyle tebarüz etmiş ve yirmiye yakın eser vermiştir. Bu eserler henüz ilim alemine sunulamamış ...
    • Arapçada müspet ve menfî cümle yapısı 

      Ekici, İbrahim (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı, 2010)
      Arapçada cümle iki unsur arasında müspet veya menfî olarak bir ilgi kurar. Bu ilgi ya bir bilgi veya duygu aktarımına yönelik olur. Cümle çerçevesinde bilgi veya duygunun müspet veya menfi olarak aktarımı Arapçada iki ...
    • Mustafa Asım Köksal'ın C-aetani'ye yadığı Reddiye'nin değerlendirilmesi 

      İmamoğlu Gündoğdu, Züleyha (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2010)
      M. Âsım Köksal (1913-1998) hayatını ilme adamış, çeşitli dînî konularda eserler kaleme almış bir İslâm tarihçisidir. İtalyan Oryantalist Leone Caetani'nin (1869-1935) yazmış olduğu İslâm'a yönelik pek çok iddia içeren ...
    • Yazıcıoğlu Muhammed ve Muhammediye adlı eserinin kültür tarihimizdeki yeri 

      Akkuş, Ahmet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2010)
      XV. yüzyılda yaşamış olan Yazıcıoğlu Muhammed, Hz. Peygamber sevgisi ekseninde kaleme aldığı Muhammediye adlı eseriyle meşhur olmuştur. Hz. Peygamber'in hayatını manzûm bir şekilde anlatan eser, toplumu çeşitli açılardan ...
    • Evde bakım hizmeti sunan aile bireyi bakıcıların moral ve manevi değerlerinin başaçıkmadaki etkisi 

      Karataş, Zeki (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Psikolojisi Bilim Dalı, 2011)
      Evde bakım hizmeti sunan aile bireyi bakıcıların moral ve manevi değerlerinin başaçıkmadaki etkisini anlamaya yönelen bu araştırma nitel bir yaklaşımla kurgulanmıştır.Türkiye açısından yeni bir hizmet modeli olan ?evde ...
    • Muhammed Hamidullah ve tarihçiliği 

      Kanbur, Canan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      Muhammed Hamidullah (1908-2002) yirminci yüzyılın en önde gelen İslâm âlimlerinden birisidir. Kendisi İslâmî ilimlere bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşmış olup pek çok alanda eserler vermiştir. İslâm Tarihi alanında değerli ...
    • Karen Armstrong'un siyer ve islâm tarihine bakışı 

      Kestioğlu, Muhammet Ali (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Bölümü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      Karen Armstrong'un Siyer ve İslâm Tarihine Bakışı adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' kısmı dışında iki temel bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın amacı, önemi, kaynakları ve oryantalizm ile ilgili ...
    • Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi 

      Yücesan, Ceyda (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim 6. Sınıf düzeyinde kümeler konusunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanılmasının öğrenci başarısına olan etkisi deneysel yöntemle aksiyom çalışması yapılarak incelenmiştir.Araştırma ...
    • Çıldır Eyaleti Çürüksu Sancağı nüfus defteri 

      Gurgenidze, Levan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      232 numaralı Çürüksu Nüfus Defteri isimli bu çalışmamız giriş, birinci bölüm, ikinci ve sonuç bölümlerinden oluşmaktadır.Giriş kısmında çalışmamızın çerçevesi ortaya konulmaktadır. Birinci bölümde defterde yer alan bilgiler ...
    • Bâkıllânî'ye göre hıristiyanlık'ta uluhiyyet anlayışı 

      Topal, Cevdet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Kelam Bilim Dalı, 2011)
      Bâkıllânî, Kitabut Temhid'de Hıristiyanları eleştirmiştir. Biz de tezimizde bu konuyu işlemeye çalıştık.Giriş bölümünde kısaca Bâkıllânî'nin hayatı ve eserlerinden bahsettik.Birinci bölümde Hıristiyanlar hakkında genel ...
    • Mevlana'nın Mesnevi'sinde halk edebiyatı ve halk kültürü 

      Baki, Yasemin (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Halk Edebiyatı Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmada XIII. yüzyılda yaşayan ünlü sûfî ve şair Mevlânâ'nın Mesnevî adlı eserini Halk edebiyatı ve halk kültürü açısından inceledik. Mevlânâ'nın en meşhur eseri olan Mesnevî pek çok dile çevrildi ve üzerinde pek çok ...
    • Zihin haritalama tekniğinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi 

      Kartal, Ayça (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmada zihin haritalama tekniğinin İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarısı, Sosyal Bilgiler dersine olan tutumu ve kalıcılığına etkisini araştırmak, aynı zamanda öğrencilerin zihin haritalama ...
    • Arapçada çoğul vezinleri 

      Kaplan, Ahmet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı, 2011)
      Arapçada kelime adet bakımından müfred, tensiye ve çoğul olmak üzere üçkısımdan oluşur. Çoğulluğun ön hazırlığı olan tensiye de bir tür çoğuldur. Buçoğulluk sistemi içinde cemi müzekker sâlim ve cemi müennes sâlim çoğul ...
    • Muhammediye adlı manzum eserdeki hadislerin tahric ve değerlendirmesi 

      Gümüş, Fatih (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2011)
      Toplumun dini bilincinin oluşumunda büyük rol üstlenen birçok eserin dini şuura katkılarının olmasının yanında eserlerde mevcut olan bir takım eksik ve yanlış bilgiler ilmi birtakım eleklerden geçirilmeden kabullenilirse ...
    • Kastallani'nin "Tuhfetü's-Sami ve'l-kari bi-hatmi Sahili'l-Buhari" adlı yazma eserinin tahkiki ve metodu 

      Gözün, Abdülvehhab (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2011)
      "Kastallânî'nin "Tuhfetü's-sâmi' ve'l-kârî bi-hatmi Sahîhi'l-Buhâri" Adlı Yazma Eserinin Tahkiki ve Metodu" adlı bu çalışma giriş ve sonuç bölümü dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında çalışmanın konusu, ...
    • Bilimsel tefsir anlayışı ve Gazalî 

      Kurukız, Mustafa (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2011)
      Bilimsel Tefsir Anlayışı Ve Gazalî? adlı bu çalışma giriş ve sonuç bölümü dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında, çalışmanın önemi, konusu, yöntemi ve kaynakları hakkında bilgi verilmiştir.Birinci bölümde, ...
    • İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi 

      Uzun, Selda (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesidir. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen çalışmanın örneklemini, ülkemizin ...
    • İbn Haldun'da din-iktisat ilişkisi 

      Erdem, Mürsel (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Sosyolojisi Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmada 14. yüzyılda yaşamış olan Arap bilgini İbn Haldun'un iktisadi düşüncelerinin din ile olan ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. İbn Haldun döneminin İslam âlimlerinden farklı olarak her şeyi İslam ve Kur'an ...