• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determining the perceptions of teacher candidates on the concepts of science course, science laboratory, science teacher and science student via metaphors

View/Open

Tam Metin / Full Text (665.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Şadoğlu, Günay Paliç
Durukan, Ümmü Gülsüm

Metadata

Show full item record

Citation

Sadoglu, G. P & Durukan, U. G. (2018). Determining the perceptions of teacher candidates on the concepts of science course, science laboratory, science teacher and science student via metaphors. International Journal of Research in Education and Science, 4(2), 436-453. https://doi.org/10.21890/ijres.428260

Abstract

The purpose of this study is to determine the perceptions of teacher candidates on the concepts of science course, science laboratory, science teacher and science student using metaphors. In this study, the phenomenological research method was used. The participants consisted of a total of 58 first year students who are studying at the department of Science Education at a state university located in the Eastern Black Sea Region in Turkey. The data of the study was obtained by asking the students to complete the sentences “a science course is like …, because …”, “a science laboratory is like …, because …”, “a science teacher is like …, because …” and “a science student is like …, because…”. In this study which used the research design of phenomenology in the scope of a qualitative research approach, the obtained data was analyzed using the method of content analysis. The most frequently mentioned metaphors in the study by the teacher candidates were “life” for the concept of science course, “fun” for the concept of science laboratory, “mother” for the concept of science teacher and “dough” for the concept of science student. According to the results of the study, it was observed that most teacher candidates perceived the concept of science course as “understanding/discovering life (26.3%) and infinite (21%)”, the concept of science laboratory as “a place that provides experience (22.7%) and entertainment (22.6%)”, the concept of science teacher as “mentor (25%)” and the concept of science student as “a valuable being (20%)”. It was also observed that the perceptions of the teacher candidates on science were generally positive. © 2018, International Journal of Research in Education and Science. All rights reserved.

Source

International Journal of Research in Education and Science

Volume

4

Issue

2

URI

https://doi.org/10.21890/ijres.428260
https://hdl.handle.net/11436/4423

Collections

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi 

    Uzun, Selda (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
    Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesidir. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen çalışmanın örneklemini, ülkemizin ...
  • Yer kabuğunun gizemi ünitesinde gems yaklaşımına dayalı öğrenme ortamlarının etkililiğinin değerlendirilmesi 

    Çelik, Mustafa (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)
    Bu araştırmanın amacı, GEMS yaklaşımına dayalı etkinliklerle hazırlanmış bir programın ülkemizdeki bir ilkokulda uygulanmasının etkililiğini incelemektir. Bu bağlamda; Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programındaki 'Yer ...
  • Yaşamımızdaki elektrikli araçlar ünitesine yönelik araştırma sorgulama yaklaşımına uygun rehber materyal geliştirilmesi 

    Güngör Akgün, Özge (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)
    Günümüz dünyasında bilim ve teknoloji her geçen gün gelişmektedir. Bu gelişmeleri takip edebilmek için bilimsel bilgiye açık, düşünebilen, düşünürken sorgulayan, olayları ve sonuçları nedensel olarak analiz edebilen, ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.