Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.date.accessioned2020-12-19T20:22:51Z
dc.date.available2020-12-19T20:22:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjM05EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4569
dc.description.abstract2017 yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda temel dil becerilerinin yanında; öğrencilerin düşünme, anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, analiz-sentez yapma, değerlendirme gibi zihinsel becerilerinin geliştirilmesi de amaçlanmıştır. Türkçe dersinin bu amaca hizmet etmesi için hem ders kitaplarındaki soruların hem de öğretmenlerin ders ortamlarında ve sınavlarda sordukları soruların öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirecek biçimde hazırlanması gerekmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmek için Türkçe derslerinde çeşitli metin türlerine yönelik olarak hazırlanan soruların nitelikli olması gerekir. Çünkü Türkçe dersinde yürütülen bütün etkinlikler (dinleme, konuşma, okuma, yazma, dil bilgisi, görsel okuma ve sunu) metin bağlamı içerisinde ele alınmaktadır. Bu çalışmada Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının farklı metin türlerine (dilin sanatsal işlevinin ön planda tutulduğu şiir ve öyküleyici metin türlerine) yönelik soru sorma becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 akademik yılı bahar yarıyılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 138 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 2 farklı metin türü (şiir ve hikâye) kullanılmış ve öğrencilerden bu metinlere yönelik anlama/kavrama soruları hazırlamaları istenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının hazırladıkları sorular, yenilenen Bloom taksonominin bilişsel alan basamakları olan 'hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma' düzeyleri esas alınarak incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda üst düzey düşünme becerilerini geliştirici nitelikte sorular hazırlamada öğretmen adaylarının yetersiz oldukları tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractIt is also aimed to develop mental skills such as thinking, understanding, relationships, criticizing, analyzing and synthesizing, evaluating in addition to basic language skills in the Turkish Language Curriculum updated in 2017. In order for the Turkish course to serve this purpose, both the questions in the textbooks and the questions that teachers ask in the classroom and examinations need to be prepared in such a way as to improve the students' high-level thinking skills. Therefore, in order to improve students' thinking skills, questions prepared for various types of texts in Turkish lessons should be qualified. Because all activities (listening, speaking, reading, writing, linguistic knowledge, visual reading and presentation) conducted in Turkish lessons are handled in the context of the text. In this study, it is aimed to evaluate the ability of asking questions about different text types of Turkish and classroom teacher candidates (poetry and narrative text types in which the artistic function of the language is held in the foreground). The study group of the study constitutes 138 teacher candidates who are trained in Turkish Education and Classroom Teaching departments of Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Education in the spring semester of 20152016 academic year. Two different types of texts (poetry and story) were used as data collection tools in the study and students were asked to prepare comprehension / comprehension questions for these texts. In the study, document analysis was used in qualitative research methods. Descriptive analysis was used to interpret the data. The questions prepared by the prospective teachers were examined based on the levels of the cognitive domain of the renewed Bloom taxonomy: 'remembering, understanding, applying, analyzing, evaluating and creating'. As a result of the analysis, it has been determined that the teacher candidates are inadequate in preparing the questions that improve the high level thinking skillsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Farklı Metin Türlerine Yönelik Soru Sorma Becerilerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of The Questioning Skills Of Teachers Candidates Towards The Different Text Types According To The Renewed Bloom Taxonomyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster