Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.contributor.authorKotbaş, Selda
dc.contributor.authorAvcı, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-19T20:24:35Z
dc.date.available2020-12-19T20:24:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23863/kalem.2019.135
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpReE9ERTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4882
dc.description.abstractAraştırma, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerinin sahip olduğu affedicilik algısı ile bağlılık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel desenli ve ilişkisel tarama modeliyle yapılan bu araştırmanın örneklemini Trabzon ilinde bulunan orataöğretim kurumlarında görev yapmakta olan, rastgele seçilmiş 134 kadın (%53.6) ve 116 erkek (%46.4) olmak üzere 250 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak “Örgütsel Affedicilik Ölçeği” ve “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre örgütsel affedicilik ile örgütsel bağlılık arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Affedicilik algısı yüksek olan öğretmenlerin affedicilik algısı düşük olan öğretmenlere göre, çalıştıkları kuruma daha bağlı olduğu ve kendini kuruma ait hissettiği görülmektedir. Affediciliğin alt boyutları ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiye bakıldığında affediciliği kabul [r=.196, p<.01] ve affediciliği gerekçelendirme [r=.132, p<.05] boyutları ile örgütsel bağlılık arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan affediciliği ret [r=.070, p>.05] boyutu ile örgütsel bağlılık arasında istatiksel olarak bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte örgütsel affediciliğin örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe research has been done to determine the relationship between the perceptions of forgiveness and the level of commitment that teachers in secondary schools have. The sample of this research made with quantitative and relational screening model constitutes 250 teachers including 134 female (53.6%) and 116 male (46.4%) who are randomly selected and working in the orate education institutions in the province of Trabzon. “Organizational Forgiveness Scale” and “Organizational Commitment Scale” were used as the data collection tool of the research. According to the findings obtained from the research, there was a low level of positive correlation between organizational forgiveness and organizational commitment. Teachers with a high forgiveness perception seem to be more dependent on the institution and feel themselves belonging to the institution, according to teachers with low forgiveness perception. When we looked at the relationship between the dimensions of forgiveness and organizational commitment, it was determined that there was a low level of positive correlation between acceptance of forgiveness [r=.196, p<.01] and reasons for forgiveness [r =.132, p<.05]. On the other hand, it has been found that there is no statistical relationship between the dimension of forgiveness rejection [r =.070, p>.05] and organizational commitment. However, organizational forgiveness has been found to be a significant predictor of organizational commitment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleOrtaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Affedicilik Algıları ve Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Forgiveness Perceptions and Organizational Commitment Levels of Teachers Who are Working in Secondary Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2019.135
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage449en_US
dc.identifier.endpage473en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster