Show simple item record

dc.contributor.authorDemirel, İrfan Nihan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:24:38Z
dc.date.available2020-12-19T20:24:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.346720
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU1qVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4890
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, 9-12 yaş çocukların estetik değer algılarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Karadeniz Bölgesinde öğrenim gören, 9-12 yaş aralığındaki toplam 1021 (534 kız; 487 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen yaklaşımıyla yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda Mazman Budak (2012) tarafından geliştirilen sanat ve estetik değer tutum ölçeği; nitel boyutunda metafor yoluyla veri toplama formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları kız çocukların erkek çocuklara göre sanat ve estetik değer tutum puanlarının daha olumlu olduğunu ve yaş düzeyi ilerledikçe kişinin estetik değer kavramına ilişkin bakış açısı, yaşam düzeyi ve güzel kavramını algılama eğiliminin farklılaştığını göstermiştir. Ayrıca çocukların estetik kavramını genel olarak cerrahi bir müdahale, fiziksel görünüm ya da esneklik olarak algıladıklarını; sanatsal anlamda kişiye zevk ya da heyecan veren bir duygu olarak da estetik haz kavramı üzerine yoğunlaştıklarını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the aesthetic value perceptions of children aged 9-12 years. The study was conducted with a total of 1021 (534 female, 487 male) students in the Black Sea Region, aged 9-12 years. The research was conducted with convergent parallel design from mixed method research designs. The art and aesthetic value attitude scale developed by Mazman Budak (2012) and metaphor data collection form was used as means of collecting data. The results of the research showed that female students' attitudes towards art and aesthetics were more positive than male students' attitudes, and as the age progressed, the point of view of the person regarding the concept of aesthetic value is different. The children generally perceived the concept of aesthetics as a surgical intervention, physical appearance, or flexibility. They have concentrated on the concept of aesthetic pleasure as a feeling of pleasure or excitement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title9-12 Yaş Çocukların Estetik Değer Algılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of 9-12 Years Old Children’ Aesthetic Value Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.346720
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage312en_US
dc.identifier.endpage327en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record