Show simple item record

dc.contributor.authorBaki, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:23Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeE1Ea3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4987
dc.description.abstractBu araştırmada 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırma verilerinin toplanmasında McKenna, Conradi, Lawrence, Jang ve Meyer (2012) tarafından geliştirilerek Baştuğ ve Keskin (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan "Ergenlik Dönemi Okuma Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört alt boyutu olan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .69, "serbest dijital" alt boyutu için .80, "serbest kağıt" alt boyutu için .69, "akademik kağıt" alt boyutu için .66 ve "akademik dijital" alt boyutu için .62 olarak bulunmuştur. Bu araştırma için ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bu ölçme aracıyla 6, 7 ve 8. sınıftaki öğrencilerin okumaya yönelik tutumları; sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, yazmayı ve okumayı sevme, Türkçe ders notu, kitap okumaya engel olan etken, haftalık okunan sayfa sayısı değişkenleri açısından değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS 23 yazılımı, ölçme aracına ilişkin doğrulayıcı faktör analizi ise AMOS 22.0 yazılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki betimleyici istatistikler ve demografik değişkenler için merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri (frekans, yüzde, ortalama, basıklık ve çarpıklık) hesaplanmıştır. Verilerin analizinde iki değişken arasındaki anlamlılığı test etmek için t testi, ikiden fazla değişken arasındaki anlamlılığı test etmek için de tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma tutumlarının; ölçeğin toplamında cinsiyet, okumayı ve yazmayı sevme, haftalık okunan sayfa sayısı değişkenleri açısından manidar düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Buna karşın öğrencilerin okuma tutumlarının Türkçe ders notu, sınıf düzeyi, okumaya engel olan etken, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından benzer niteliklere sahip olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the sixth, seventh and eighth grade students’ attitudes to read in terms of various variables. The “Adolescent Reading Attitude Scale” developed by McKenna, Conradi, Lawrence, Jang and Meyer (2012) and adapted to Turkish by Baştuğ and Keskin (2013) were used to collect data on the study conducted through the instrument of descriptive screening model. Results of exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis revealed that Cronbach’s alpha coefficients of the scale of four sub-dimensions were .69, .80, .69, .66 and .62 for the overall scale, recreational digital, recreational print, academic print and academic digital, respectively. Exploratory and confirmatory factor analyses were performed in order to test construct validity of the scale in this research. With this measurement tool; the attitudes towards reading of 6th, 7th and 8th grade students; grade level, gender, educational status of parents, liking to read and write, Turkish course notes, factors impeding reading of books, number of pages read weekly. IBM SPSS 23 software was used to analyse the data. The central tendency and distribution measures (frequency, percentage, mean, kurtosis and skewness) for the descriptive statistics and demographic variables in the study were calculated. Confirmatory factor analysis of the measuring instrument used in the research was performed with AMOS 22.0 software. In the analysis of the obtained data, T test was used to test the significance of the two variables, and one way variance analysis (ANOVA) was used to test the meaningfulness between the two variables. As a result of the research, it was determined that the attitudes of the students towards reading differed in terms of gender, liking to read and write, and the number of pages that they read weekly. On the other hand, it has been determined that the students' attitudes towards reading have similar qualities in terms of Turkish lecture note, class level, obstructive factor, and educational level of their parentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.title6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeInvestigation Of The Sixth, Seventh And Eighth Grade Students’ Attitudes To Read In Terms Of Various Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage1166en_US
dc.identifier.endpage1186en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record