• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin eğitim psikolojisi dersi i̇le i̇lgili görüşleri ve önerileri: nitel bir çalışma

View/Open

Full Text / Tam Metin (1.404Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Camadan, Fatih
Kahveci, Gökhan
Kılıç, Zeliha Olgun

Metadata

Show full item record

Citation

Camadan, F., Kahveci, G. & Olgun Kılıç, Z. (2018). Öğretmenlerin eğitim psikolojisi dersi i̇le i̇lgili görüşleri ve önerileri: nitel bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(46), 95-120.

Abstract

Bu araştırmada öğretmenlerin eğitim psikolojisi dersi ile ilgili görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında 15 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formunun katılımcılara uygulanması sonucunda elde edilen veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dersin içeriği hakkındaki düşüncelerinde, öğretim sürecindeki gerekliliği ve öğrencilerin tanınmasındaki yararlılığı şeklindeki görüşlerin çoğunlukta olduğu görülmüştür. Bununla birlikte katılımcıların bir kısmının uygulamadaki yetersizliği yönünde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Bu görüşlerin çoğunlukla olumlu içerikte olduğu anlaşılmıştır. Katılımcıların dersin içeriği ile ilgili önerilerinin içerikte yer alan bazı konuların düzenlenmesi ve içeriğin uygulamaya yönelik olarak uyarlanması yönünde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin dersin işlenişi hakkındaki düşüncelerine ilişkin sonuçlar incelendiğinde olumlu görüş olarak günlük hayatla ilişkilendirme, olumsuz görüş olarak ise öğretim yöntemi ve teknikleri ve dersin verimliliğine etki eden faktörler açısından değerlendirildiği ortaya çıkmıştır. Katılımcıların dersin işlenişi ile ilgili önerilerinin öğretim yöntemi ve tekniklerinin etkili kullanılması, öğrencinin merkeze alınması ve öğretim elemanlarının yeterli olması ile ilgili olduğu belirlenmiştir.
 
This study aims at determining opinions and recommendations of teachers about educational psychology course. The study was carried out with qualitative research approach. In the study, interviews were conducted with 15 teachers. For data collection, the interview form developed by the researchers was applied to the participants, and collected data were analysed with content analysis. Results show that the teachers mostly hold the view that the course content is necessary in teaching process and useful in recognizing students. On the other hand, some participants reported that the course is inadequate in implementation. It is seen that the teachers mostly have positive views in this regard. The teachers made some suggestions about the course content such as some subjects in the content should be organized and content should be adapted to practice. In relation with the way of teaching of the lesson, the teachers pointed out a positive view as associating with everyday life and negative opinion as teaching methods and techniques and factors affecting the efficiency of the course. Regarding the way of teaching, their recommendations include effective use of teaching methods and techniques, placing students in the centre and efficient instructors.
 

Source

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

1

Issue

46

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMU16TXlNZz09
https://hdl.handle.net/11436/4993

Collections

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.