Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNamdar, Ayşegül Oğuz
dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNd09UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5033
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında yer alan Drama dersi kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, bu derse devam eden 4. sınıf öğretmen adayları arasından gönüllü olarak katılan 19 kız, 26 erkek olmak üzere toplam 45 kişiden oluşmaktadır. Katılımcılar ile 10 oturum boyunca yaratıcı drama uygulamaları yapılmıştır. Öğretmen adayları ile yapılan yaratıcı drama uygulamalarının onların sosyal becerileri üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkisinin olduğu ancak bu etkinin cinsiyet bakımından anlamlı olmadığı anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractPresent study was planned to investigate the effect of creative drama practices on social skills of preservice teachers. The study was carried out as a part of the drama course which is in the curriculum of Social Sciences Teaching Department during the 2013-2014 academic year. The study group is comprised of 45 students at the 4th grade taking this course 19 of whom are female and 26 male participants selected on voluntary basis. Creative drama practices were implemented with the participants in 10 sessions. The results show that creative drama practices implemented with prospective teachers have a positive effect on their social skills at significant level. However, the effect was not found to vary significantly by gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYaratıcı Drama Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Creative Drama Practices on Pre-Service Teachers' Social Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage557en_US
dc.identifier.endpage575en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster