• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitim fakültesi meslek bilgisi derslerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi

View/Open

Tam Metin / Full Text (649.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Yalçın, Seher
Avşar, Asiye Şengül

Metadata

Show full item record

Citation

Yalçın, S. & Avşar, A.Ş. (2014). Eğitim Fakültesi Meslek Bilgisi Derslerinin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(2), 79-90. https://doi.org/10.21031/epod.71470

Abstract

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi dördüncü sınıf öğrencilerinin aldıkları meslek bilgisi derslerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesidir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde eğitim gören toplam 313 son sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin %69'u kadın, %31'i erkektir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen "Meslek Bilgisi Derslerini Değerlendirme Formu" ölçekleme işlemi için kullanılmıştır. Yapılan ölçekleme işlemi sonunda öğrencilerin en önemli gördükleri ders "Okul Deneyimi" olarak bulunmuştur. Bu dersi sırasıyla "Sınıf Yönetimi", "Öğretim İlke ve Yöntemleri", "Eğitim Psikolojisi", "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı", "Ölçme ve Değerlendirme" ve "Özel Eğitim" dersleri takip etmiştir.
 
The aim of this research is to scale pedagogy courses taken by senior class students year students in faculty of education with rank-order judgment. This research was conducted with 313 fourth year students in total studying in Ankara University Faculty of Educational Sciences and Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Education in 2012-2013 academic year. 69 percent of the participants were woman and %31 of them were man. Form for Evaluating Pedagogy Courses developed by the researchers was used for scaling. After scaling, it is found that the most important course is "school experience" according to students. The others are "classroom management, teaching methods and approaches, educational psychology, educational technologies and material development, measurement and evaluation and special education" respectively.
 

Source

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi

Volume

5

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNd05EYzFOUT09
https://hdl.handle.net/11436/5036
https://doi.org/10.21031/epod.71470
10.21031/epod.71470

Collections

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.