Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Özgür Salih
dc.contributor.authorOrçan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:48Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeU56azVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5054
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin empatik eğilimleriyle yaşam doyumu ve affetme düzeyleri arasındaki ilişkide mutluluğun aracılık rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın verileri 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 209 kız, 142 erkek olmak üzere toplam 351 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.3’tür. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Toronto Empati Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği Türkçe Formu, Öznel Mutluluk Ölçeği ve Affedicilik Ölçeği kullanılmıştır. Hipotez edilen yol modelini incelemek için veriler SPSS 24 ve Mplus 5.1 programları kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normal dağıldığı gözlenmiştir ve bu yüzden maksimum olabilirlik tahmin metodu kullanılmıştır. Çoklu bağlantı probleminin olmadığı ve model veri uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu görülmüştür (? 2 =1.58, CFI=.99, TLI=.97, RMSEA=.04, SRMR=.01). Sonuçta, empatinin affetme ve yaşam doyumu üzerinde doğrudan bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca mutluluğun empati, yaşam doyumu ve affetme arasında aracı rolü olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine whether happiness is a mediator variable in the relationship among empathy, life satisfaction and forgiveness for college students. The study was designed according to the relational screening model. Data were collected from 209 female and 142 male, a total of 351 students studying at Recep Tayyip Erdoğan University in 2016- 2017 academic year. Average age of the students was 20.3. Personal information form, Toronto Empathy Scale, Life Satisfaction Scale Turkish Form, Subjective Happiness Scale and Forgiveness Scale were used in this study. Data were analyzed using SPSS 24 and Mplus 5.1 programs to explore hypothesized path model. The data were normally distributed and therefore Maximum Likelihood estimation method was used. It was seen that there was no multicolinearity problem and that the model- data fit index values were acceptable (? 2 =1.58, CFI=.99, TLI=.97, RMSEA=.04, SRMR=.01). Consequently, empathy has been found to have a direct effect on forgiveness and life satisfaction. In addition, it has been found happiness acted as a mediator in the relationship among empathy, life satisfaction and forgiveness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMutluluğun Empati, Affetme Ve Yaşam Doyumu Arasındaki Aracı Rolü: Bir Yol Analizien_US
dc.title.alternativeMediating Role Of Happiness Between Empathy, Forgiveness, Life Satisfaction: A Path Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage540en_US
dc.identifier.endpage554en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster