Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkurt, Yıldıray
dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:50Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13925
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeE1Ua3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5063
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; ortaokul öğrencilerinin aile içi iletişimlerinin ve sosyal uyum durumlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Rize il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 265 öğrenciden (Kız=147, Erkek=118) oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Aile İçi İlişkileri Değerlendirme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu; öğrencilerin uyum düzeylerini belirleyebilmek için Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte ele alındığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile nitel verileri ise betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; erkek öğrencilerin, ailelerindeki ilişkileri kız öğrencilere göre daha fazla destekleyici olarak algıladıkları, kız öğrencilerin ailelerindeki ilişkileri erkek öğrencilere göre daha engelleyici olarak algıladıkları yönündedir. Araştırma sonucunda katılımcıların aile içi iletişimleri Destekleyici ve Engelleyici Aile İlişkileri boyutlarında, anne-baba öğrenim durumuna ve anne ve babanın birliktelik durumuna göre istatistikî açıdan anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Bununla birlikte ortaokul öğrencilerinin aile içi iletişimleri sadece Engelleyici Aile İlişkileri boyutunda başarı belgesi alma durumuna göre istatistikî açıdan anlamlı bir fark göstermiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda ise; sosyal uyumu düşük-orta ve yüksek düzeyde olan tüm öğrencilerin, aile kavramını olumlu olarak algıladıkları bulunmuştur. Aile içi ilişkilerin iyileştirilmesine yönelik olarak düşük uyum düzeyindeki öğrencilerin, aile ortamında sorumluluk sahibi olma davranışını ön plana çıkardığı, orta uyum düzeyindeki öğrencilerin fedakârlık ve saygı davranışlarına vurgu yaptığı, yüksek uyum düzeyindeki öğrencilerin ise saygı temasına dikkat çektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca aile içi ilişkilerin iyileştirilmesine yönelik olarak düşük uyum düzeyindeki öğrencilerin, sorumluluk sahibi olma davranışını ön plana çıkardığı, orta uyum düzeyindeki öğrencilerin fedakârlık ve saygı davranışlarına vurgu yaptığı, yüksek uyum düzeyindeki öğrencilerin ise saygı temasına dikkat çektiği belirlenmiştir. Düşük ve orta uyum düzeyindeki öğrencilerin daha çok; yüksek uyum düzeyindeki öğrencilerin ise daha az olacak şekilde aile bireylerinin anlaşmazlık yaşadıklarını ifade ettikleri bulunmuştur. Bu sonuçlara göre sosyal uyum düzeyi yükseldikçe aile bireyleri arasında yaşanan anlaşmazlıkların da azaldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of the research has been identified as a study of the intra-family communication and social adjustment of secondary school students. The study group of the research consisted of 265 students (Female=147, Male=118) who attended at secondary schools in Rize city center. Intra Family Relationship Assessment Scale and Personal Information Form were used to gather data, and an interview form was used in order to determine the students’ levels of adjustment. A mixed method which embraced both qualitative and quantitative methods was used in the research. The qualitative data of the research was analyzed by t test and one-way analysis of variance (ANOVA), the quantitative data of the research was analyzed by the descriptive analysis technique. According to the results obtained from the research, male students perceive the relationships in their families as more supportive than female students, and female students perceive the relationships in their family members as more restrictive than male students. As a result of the research, the intra-family communication of the participants did not show any significant difference according to parents’ educational backgrounds and parental coexistence status. However, it showed as statistically significant difference in the aspects of intra family communication of secondary schools as the case of getting an achievement title. As a result of the interviews, it was found that all students with low, medium and high social adjustment perceived the concept of family as positive. In order to improve the family relations, the result of the research shows that the students with low level of social adjustment featured responsibilities in the family, students with moderate level emphasized self-devotion and respect, and students who have high level of social adjustment drew the attention to theme of respect. In addition, in order to improve intra family relations, it was determined that students with low level featured taking risks, moderate level students emphasized self-devotion and respect and students with high level of adjustment draw attention to the theme of respect. It was stated that students with low and moderate levels of adjustment were more likely to have family members experiencing disagreement; and those with high levels of adaptation were less likely to have. According to these results, the higher the level of social adjustment, the lower the disagreements among the family members.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Aile İçi İletişimlerinin Ve Sosyal Uyum Durumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of The Intra-Family Communication And Social Adjustment Of Middle School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13925
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage371en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster