Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorReisoğlu, İlknur
dc.contributor.authorGöktaş, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:09Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationReisoğlu, İlknur, & Göktaş, Y. (2016). Developing community of inquiry scale for 3D virtual learning environments. Pegem Journal of Education and Instruction, 6(3), 347–370. https://doi.org/10.14527/pegegog.2016.018en_US
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBME1ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5153
dc.description.abstractBu çalışmada, 3 Boyutlu sanal öğrenme ortamları için Sorgulama Toplulukları Modeli ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin geliştirilmesinde, literatür taramasından, 3B sanal ortamda kış sporları konusunda oluşturulan sanal öğrenme ortamının özelliklerinden yararlanarak 51 madde geliştirilmiştir. Geliştirilen maddeler, alan ve dil uzmanları gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen 3B sanal kış sporları öğrenme ortamında 260 5, 6, ve 7. sınıf öğrencisi uygulama yapmış, ardından geliştirilen ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin öğretimsel, sosyal ve bilişsel olmak üzere üç faktörden oluştuğu, varyansın % 57.80'nini açıkladığı ve Cronbach alpha katsayısının. 96 olduğu belirlenmiştir. Modifikasyonun ardından modele ilişkin uyum iyiliği indeksleri X2/df =2.10 (p=.000); RMSEA= .06; GFI= .88; AGFI= .85; CFI=.98; NFI= .96; SRMR= .05] şeklinde oluşmuşturen_US
dc.description.abstractThis study aims at developing Community of Inquiry Model scale for 3 Dimensional virtual learning environments. 51 items were developed for the scale from the literature review based on the characteristics of a virtual learning environment which was developed for winter sports in a 3D environment. The items were reviewed by field and language experts. A pilot study was conducted with 15 students. In 3D virtual winter sports learning environment, 260 5th, 6th, and 7th grade students practiced and then the scale was implemented on them. Exploratory and confirmatory factor analyses were carried out on the obtained data. At the end of the analyses, it was confirmed that the scale was comprised of three factors that are teaching, social and cognitive presence, and explained 57.80% of the variance and Cronbach alpha coefficient was .96. In confirmatory factor analyses conducted with three-factor structure that are teaching, social and cognitive presence, goodness of fit indexes before any modifications made on the model were as follows; [?2/df=1.59 (p=.00); RMSEA= .07; GFI= .80; AGFI= .76; CFI=.99; NFI= .97; SRMR= .05]en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, eğitim araştırmalarıen_US
dc.titleDeveloping community of inquiry scale for 3D virtual learning environmentsen_US
dc.title.alternative3B sanal öğrenme ortamları için sorgulama toplulukları ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorReisoğlu, İlknur
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage370en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster